Pagina 1 van 1

dynamo 19 16v met airco in model zonder airco

GeplaatstCOLON Ma 18 Jan 2010, 11:13
door Xabre
Weet iemand of een dynamo van 19 16v met airco in model zonder airco past?

Normaal heb je een 70amp erin zitten, nu heb er ook al 2 versterkers inhangen en zometeen een 3e.. echter accu gaat natuurlijk wel rap leeg. Betere dynamo leek me wel een goed idee, die van een model met airco is 90amp (volgens hbase.nl is er ook een met 110amp), vanwege electrische stuurbekrachting.

Iemand een idee of dit past?

Re: dynamo 19 16v met airco in model zonder airco

GeplaatstCOLON Ma 18 Jan 2010, 11:23
door chris19
Ik meen ergens een keer gehoord/gelezen te hebben dat dit gewoon mogelijk is.

Re: dynamo 19 16v met airco in model zonder airco

GeplaatstCOLON Ma 18 Jan 2010, 12:27
door MaartenJan
Tuurlijk is dit mogelijk, diesel dynamo wordt ook vaak toegepast bij mensen met dikke audio installatie's die wat ampere tekortkomen.
De belasting is uiteraard hoger op het moment dat de dynamo de benodige ampere's levert (het kan je dus wel vermogen kosten).

Re: dynamo 19 16v met airco in model zonder airco

GeplaatstCOLON Ma 18 Jan 2010, 15:22
door Xabre
ja dat het werkt snap ik maar ik vroeg me af of dit fysiek past qua beugels en boutgaten etc., gezien een 19 met airco of een diesel er wel iets anders uitziet dan een f7p

Re: dynamo 19 16v met airco in model zonder airco

GeplaatstCOLON Di 19 Jan 2010, 07:50
door MaartenJan
Ah zo, ja dat past wel, de ophanging tussen de verschillende F motoren is gelijk. Je hebt die 8v cabrio ook nog toch? Die dynamo zit ook op dezelfde manier vast, geld ook voor de diesel dynamo, aangezien het diesel blok vrijwel hetzelfde is als het benzine blok op de kop na.
Bij de clio hangt wel anders vast overigens ivm ruimte.

Even gegoogled, je kan het wel zien.

Afbeelding

klik ivm grote

Afbeelding