Andere motor + bak gekocht

Motor-problemen???? kijk hier!
Gebruikers-avatar
ian
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON Zo 17 Mei 2009, 12:30

Andere motor + bak gekocht

Bericht door ian »

Nu heb ik vandaag een motorblok en versnellingsbak opgehaald die ik een dezer dagen maar eens in de 19 ga monteren.

Het was namelijk zo dat bij het vervangen van de koppakking iets niet helemaal lekker is gegaan waardoor er telkens olie in 1 van de cilinders stond. Aangezien ik het nogal lastig vind om geen auto te hebben tijdens zo'n reparatie heb ik er dus maar een blokje bij gekocht.

Maar nu het volgende, het huidige blokje gaat eruit en die wil ik dan ook eens goed onder handen nemen. Natuurlijk wil ik hierbij de versnellingsbak ook meenemen aangezien deze nogal moeite had met het in de 2e versnelling blijven staan.

Aan jullie de vraag, wat zijn leuke dingen om aan het blok te doen? Het mag opzich wel een paar cent kosten en het mag ook wel even duren aangezien ik dus een 2e blokje in de wagen heb liggen.. :lol:

Misschien is er dan straks ook een leuk projecttopic voor aan te maken!
bazz
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON Di 28 Apr 2009, 18:22

Re: Andere motor + bak gekocht

Bericht door bazz »

Had dat blokje van Ramon maar gekocht,die helemaal klaar was voor turbo gebruik,en eventueel compleet met turbo ;) dan had je zeker iets unieks.

Ja en wat ken je allemaal doen aan het blok er zijn zoveel dingen en voor geld ken je alles :lol:
ian schreefCOLONNu heb ik vandaag een motorblok en versnellingsbak opgehaald die ik een dezer dagen maar eens in de 19 ga monteren.

Het was namelijk zo dat bij het vervangen van de koppakking iets niet helemaal lekker is gegaan waardoor er telkens olie in 1 van de cilinders stond. Aangezien ik het nogal lastig vind om geen auto te hebben tijdens zo'n reparatie heb ik er dus maar een blokje bij gekocht.

Maar nu het volgende, het huidige blokje gaat eruit en die wil ik dan ook eens goed onder handen nemen. Natuurlijk wil ik hierbij de versnellingsbak ook meenemen aangezien deze nogal moeite had met het in de 2e versnelling blijven staan.

Aan jullie de vraag, wat zijn leuke dingen om aan het blok te doen? Het mag opzich wel een paar cent kosten en het mag ook wel even duren aangezien ik dus een 2e blokje in de wagen heb liggen.. :lol:

Misschien is er dan straks ook een leuk projecttopic voor aan te maken!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Andere motor + bak gekocht

Bericht door Roald »

Is toch veel leuker om zelf een turbo blok te bouwen :D als je echt wat unieks wil supercharger er op zetten ;)
Je kan de 1.8 ook laten ombouwen tot 2.0 N/A, dat zal ook een stuk lekkerder gaan dan standaard.
Zag dat ze bij K-tec ook zuigers verkopen met 12,3:1 comrpessie verhouding, of het gaat werken ivm pingelen/detonatie zeg ik er alleen niet bij :mrgreen:
Turbo ombouw is toch wel het leukste, helaas ook het duurste.
In geval dat je een turbo ombouw doet zou je Glekke eens kunnen PM'en, die heeft een 19 16v 1.8 turbo met originele zuigers die afgedraaid zijn om de compressie naar beneden te krijgen, ding schijnt als de brandweer te gaan en tegen relatief weinig geld.(is nog steeds niet weinig!)
Zelf zit ik ook aan een lage druk turbo conversie te denken, gezien kosten en zaken zoals bak en koppeling nog enigsinds heel te houden te zijn.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
ian
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON Zo 17 Mei 2009, 12:30

Re: Andere motor + bak gekocht

Bericht door ian »

Als ik dan met het kleine werk wil beginnen, wat zijn de beste (prijs/kwaliteit) plekken om onderdelen te kopen? En het liefst natuurlijk enigzins in de regio.. :mrgreen:

Racepijp en dergelijke wil ik toch zoveel mogelijk vermeiden, heb vorig jaar nog een klein vermogen uitgegeven aan een nieuw bosal uitlaatsysteem omdat ik de herrie van de pot die eronder zat helemaal zat was.. :lol: Kwam er toen achter dat de radio op standje 3 ook al geluid gaf, bijzondere ervaring zeg maar!
VeldMuijz schreefCOLONWat ook cool zou zijn is om er een G-lader op te zetten.
Wat ik je zou aanraden is te beginnen met het kleine werk, nokkenasjes + chippen, sterkere koppeling, Racepijp enzovoorts. Zoals al gezegd is, Voor geld ken je alles :P
bazz schreefCOLON en voor geld ken je alles :lol:
Gebruikers-avatar
mark2daan
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 23:44

Re: Andere motor + bak gekocht

Bericht door mark2daan »

mischien overbodige reactie maar ik zou zeggen hou hem standaard en heb zo een perfect blok reserve
en gooi je geld in je huis of vacantie
of leuke audio
r19 16v cabrio '93, renault laguna '99 1600 16v
BUTTON_POST_REPLY