Koppelingkabel slap

Motor-problemen???? kijk hier!
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Koppelingkabel slap

Bericht door proostjoost »

Mijn koppelingkabel staat slap, de koppeling komt heel vroeg op en is vervolgens bijna niet los te trappen. Ik ben het probleem te lijf gegaan door een nieuwe frisse kabel te monteren. Vervolgens heb ik ook het pedaalt vervangen met de zelfstelling. Probleem nog steeds daar.

Stelling: frictieplaten zijn nog ok aangezien de koppeling niet slipt en goed pakt.

Heeft er iemand een wijze tip ?
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Koppelingkabel slap

Bericht door Ronald16V »

Is het een originele Renault koppelingskabel? of een imitatie variant, de imitatievarianten hebben bij mij nog wel eens problemen gegeven.

Verder komt het wel voor hoor dat de drukvingers van de drukgroep (koppeling) krom of gebroken zijn, dan heb je hetzelfde effect. ook gebroken tangentiaalveren (in de plaat) komt nog wel eens voor, dan gaan ze er klem tussen zitten waardoor de koppeling niet of heel moeilijk vrij komt. slag in het pedaal is dan gewoon goed maar ontkoppelen ho maar. beide gevallen al eens meegemaakt overigens.
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Koppelingkabel slap

Bericht door Jacques »

Hi Joost,
Zit dat veertje in je koppelingspendaal. Ik heb eventueel mijn reserve koppelingspendaal nog liggen om uit te proberen waar het aan ligt. Kan ook nog opmeten hoeveel de slag moet zijn op de versnellingsbak.
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Re: Koppelingkabel slap

Bericht door proostjoost »

Ja het is inderdaad een immitatievariant koppelingskabel scheelde ongeveer 50% in prijs ik heb de lengtes oud/nieuw met elkaar vergeleken de nieuwe had iets minder ruimte wat in mijn geval gunstig uit zal moeten pakken.
Het veertje met de zelfstelling is allemaal nog ok. Wanneer ik meer kabel inhaal (tussen buitenkabel en bak een blokje zetten) doet ie het goed. Dit was de provisorische oplossing aan het begin van het probleem, toen was ik nog in de veronderstelling dat het een opgerekte koppelingskabel was.

Nog een extra ding: Koud is het probleem er niet, warm des te meer.

Lijkt bijna wel in de koppeling zelf te zitten, ik zet mijn oude blokje er maar weer tussen
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
ramon16v
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON Wo 22 Apr 2009, 22:03

Re: Koppelingkabel slap

Bericht door ramon16v »

ik zeg toch bijna zeker dat de plaat op is
was bij mij ook het geval, niet slippen maar ook niet los te kijgen
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Re: Koppelingkabel slap

Bericht door proostjoost »

Ik heb een houten blokje ertussen gezet, nu doet ie het wel redelijk, maar ik moet toch maar eens van de plaat binnenkort. Op marktplaats worden er goede dealtjes aangeboden. Weet iemand of een 16V koppeling dezelfde is als de r19 8 klapper ?

Joost
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
BUTTON_POST_REPLY