Pagina 1 van 1

motorsteun turbodiesel

GeplaatstCOLON Za 25 Jul 2015, 15:45
door fs1
Afbeelding

hier een foto van een 19 turbodiesel, die heeft dus een motorsteun aan de distributiekant bovenaan, ik meen te zien dat hiervoor een extra stuk ijzerwerk zit gelast in het motorruim? ik meende me vaag te herinneren dat ik al eens ergens 1 of andere constructie had gezien om dat na te maken? ging toen over een f7r blok denk ik, ik kan totaal mis zijn ook hoor :-p

of zijn er nog andere oplossingen zoals bijvoorbeeld de normale steun onderin plaatsen, of heeft die turbodiesel gewoon 4 motorophangingspunten?

Re: motorsteun turbodiesel

GeplaatstCOLON Zo 26 Jul 2015, 09:18
door Roald
Ja dat denk ik dan wel, bij een benzine 19 heb ik die nooit zien zitten.
Lijkt wel een beetje op dezelfde steun als je bij een Clio 16v F7P motor ziet.

Re: motorsteun turbodiesel

GeplaatstCOLON Zo 26 Jul 2015, 12:28
door fs1
idd dat dacht ik ook

Re: motorsteun turbodiesel

GeplaatstCOLON Zo 26 Jul 2015, 15:53
door Jacques
Ik was het toen van plan. De megane F7R heeft het ook zo zitten. Ik had de steun al uit de carroserie van de megane geslepen. Bij nader inzien heb ik het blok er op de gebuikelijke wijze weer ingebouwd. Ik moet zeggen met nieuwe motorsteunen zit er bijna geen beweging in het blok. Wat zoek je en wat wil je gaan doen. Inmiddels heb ik de uitgelepen cas-steun al weggegooid. Overigens heeft Patrick van Samanta wel zo'n steun in zijn gele megane cabrio gelast om zijn F3R blok te monteren zie http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=18880.0 (2 september 2015)

Re: motorsteun turbodiesel

GeplaatstCOLON Zo 26 Jul 2015, 17:51
door fs1
een diesel erin gooien :-) nee ik ben wat luidop aan het nadenken, wat er allemaal kan... het liefst van al een 2.0dci 150pk erin, maar of dat allemaal gaat passen, en of dat dan ook nog lopend graakt is iets helemaal anders :-) (het is voor m'n 1989'er die al oldtimer is gekeurd en dus nooit meer terug hoeft naar de keuring nu :-p

Re: motorsteun turbodiesel

GeplaatstCOLON Ma 27 Jul 2015, 16:24
door MaartenJan
1.9 dci pakken van een laguna II 130 pk, eenvoudig opnieuw te mappen naar 160 pk.
Past zo in je 19 want F motor, kwa uiterlijk ziet de kop er aan de buitenkant zelfs bijna hetzelfde uit als de 1.9 TD :lol:
Uiteraard zijn er echt wel verschillen, wel zorgen dat je alles er bij hebt ivm startonderbreking (Dus kabelboom, ecu, startkaart en kaartlezer).
Dan alleen nog even kijken welke bak je er aan knoopt, een PK6 gaat niet passen tussen de balken, een PK1 wel. Moet je wel je pook ombouwen naar kabel bediening. JC zal vast ook passen maar die gaat dat koppel niet trekken, een JR misschien nog wel.

Overigens ter toevoeging, het voordeel van de hangende steun is dat je een hydraulische steun (als in trillingsdempend) kan gebruiken. De steun op het subframe heeft niet genoeg ruimte richting het blok om een hydraulische te kunnen toepassen. Daarom heeft de TD z'n hangende steun en de benzines niet. Met de megane is er meer aandacht gekomen voor interieur comfort en zijn de benzine motoren op dezelfde wijze opgehangen.