Motorsteun Distrizijde vervangen

Motor-problemen???? kijk hier!
Sareno
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON Vr 01 Jun 2012, 17:36

Motorsteun Distrizijde vervangen

Bericht door Sareno »

Hi,

Dit weekend wil ik waarschijnlijk toch even tijd maken voor de cabrio. Om te beginnen wil ik de rotte bumper verwijderen en de motorsteun vervangen.

Nu heb ik me laten vertellen dat de motorsteun aan de dynamozijde redelijk simpel te vervangen is. Kunnen jullie me eens grofweg aangeven hoe ik dit aanpak? Hoe krijg ik bv de motor in de rechte stand?
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Motorsteun Distrizijde vervangen

Bericht door Jacques »

Op het tweede plaatje van 25 mei kun je de steun zien http://team1916vforum.nl/viewtopic.php? ... 6&start=80
Sareno
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON Vr 01 Jun 2012, 17:36

Re: Motorsteun Distrizijde vervangen

Bericht door Sareno »

Thanks, ik had de steun al gevonden maar ik kan er (mede door schuine stand vd motor) slecht bij.

De motor kan zeker niet aan de pan gekrikt worden? :roll:
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Motorsteun Distrizijde vervangen

Bericht door Jacques »

Als je nog meer werk verwacht in de motorruimte, zoals versnellingsbak vervangen, koppeling, motorsteunen, distributie vervangen, zou ik zeker overwegen om het hele subframe met blok en bak eronderuit te halen, dan kun je overal goed bij. Tevens kun je dan de boel eens in de verf zetten. Als alles op de grond staat is de koppeling en distributieriem een eitje. In jouw geval is de airco wel een moeilijk punt. Je moet dan de compressor met leidingen ergens aan ophangen. Er van uitgaande dat de airco nog gevuld is en je het systeem wilt behouden.
Sareno
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON Vr 01 Jun 2012, 17:36

Re: Motorsteun Distrizijde vervangen

Bericht door Sareno »

Voorlopig verwacht ik geen werk van dit volume. De koppeling is nog goed en de distrubutieriem zou zo te doen moeten zijn toch?

Mss dat de motor er alsnog uitgaat als ik mijn sloper uit de andere garage weg heb. Ik kan de motor nu niet los kwijt.

Is het toch zo lastig om die motorsteun te vervangen?
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Motorsteun Distrizijde vervangen

Bericht door fs1 »

is toch niks moeilijks aan? motor gewoon omhoog krikken op karterpan, wel houten plankje of iets dergelijks tussen steken natuurlijk, en zien dat de motorsteun al los is onderaan uit het subframe
Sareno
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON Vr 01 Jun 2012, 17:36

Re: Motorsteun Distrizijde vervangen

Bericht door Sareno »

ah, dat idee had ik ook al maar wist niet of het kon.

Dat de steun stuk is lijkt me wel. Zie de foto's.
BUTTON_POST_REPLY