af en toe niet in 1e versnelling

Motor-problemen???? kijk hier!
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

af en toe niet in 1e versnelling

Bericht door Xabre »

Zo af en toe wil de auto niet in z'n eerste versnelling. Ik dacht zelf dat het weleens de achterste motorsteun zou kunnen zijn die gaar is en dat de bak nu wat gekanteld is.

Wat kan het nog meer zijn?
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: af en toe niet in 1e versnelling

Bericht door Jacques »

De afstelling van de versnellingspook is nogal kritisch. Komt die wel goed in R en 5? Ik heb er toen ook mee getobt. Het kan best zijn als je rubbers wat minder worden dat er wat bijgesteld moet worden.
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: af en toe niet in 1e versnelling

Bericht door Xabre »

Jacques schreefCOLONDe afstelling van de versnellingspook is nogal kritisch. Komt die wel goed in R en 5? Ik heb er toen ook mee getobt. Het kan best zijn als je rubbers wat minder worden dat er wat bijgesteld moet worden.
Ja hij gaat prima in z'n R en 5. Welke rubbers bedoel je precies? (Ik wist niet dat je de pook kon afstellen eerlijk gezegd)
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: af en toe niet in 1e versnelling

Bericht door Jacques »

De rubbers, die ik bedoelde: de drie motorsteunen.

Afstellen bak. De schakelstang is zit schuivend met een klemkoppeling (boutje) bij punt 1 en 11 op de tekening. Boutje losdraaien en je kunt de stang verstellen. Ik zou eerst even een markeering maken voor je de instelling kwijt bent.
Bij mij zit het afstelpunt vlak bij de pook. Ik moet eerst de kat weghalen (dacht ik). Maar op het plaatje van de jb3 bak zit het afstelmechaniek vlak bij de bak. Dus dat schijn soms te verschillen.
Bijlagen
bakafstellen.JPG
bakafstellen.JPG (35.48 KiB) 13917 keer bekeken
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: af en toe niet in 1e versnelling

Bericht door Xabre »

Bedankt, dat is duidelijk. Ik moet nog wat klusjes doen op de brug binnenkort en dan zal ik hier ook naar kijken.
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: af en toe niet in 1e versnelling

Bericht door Jacques »

Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: af en toe niet in 1e versnelling

Bericht door Ronald16V »

Als ie niet in de eerste versnelling wil kun je eens proberen om het hendeltje voor de achteruitvergrendeling op te tillen en 'm dan eens in de 1ste versnelling te zetten, als ie dan wel wil dan zit het 'm in de afstelling. Makkie, heb je met 5 minuutjes klaar. :) en anders rijd je maar langs, je weet me te vinden. ;)
BUTTON_POST_REPLY