info over F4R

Motor-problemen???? kijk hier!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

info over F4R

Bericht door fs1 »

ik ben zo wat aan het onderzoeken wat er allemaal kan en niet kan, en in maarten-jan z'n topic hadden we het hier al eens over gehad, wat daar al bleek; de juiste motorsteunen zijn erop te zetten en dus is motor op een normale manier passend te krijgen in de 19, toch?

nu de vragen;
*mits je een hele donor auto koopt waar de motor nog in draait, is het geheel wel weer draaiend te krijgen in de 19?
*hoe zit het met uitlaatspruitstuk, downpipe en catalysator? is dat met originele stukken passend te krijgen in de 19?
*de versnellingsbak ben ik even vergeten, het was mogelijk om gewoon je 19 16v steekassen in die bak te krijgen die aan die F4R al hangt? stel nu dat die F4R uit een clio rs komt, zijn er dan geen issues met lengtes enzo?

ik ben zeer benieuwd, ik moet nog heel veel leren op het mechanische vlak helaas, ik krijg altijd alles wel los, maar er moet wel weer wat in komen ook natuurlijk
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: info over F4R

Bericht door Roald »

Het beste is inderdaad een complete donor auto te nemen (Clio RS) je hebt de kabelboom en ecu onder andere nodig van de RS bijvoorbeeld, plus dan heb je alles compleet.
Ik weet wel dat uitlaat spruitstuk van een F4R anders is dan van een F7P/R, dus die zal je moeten overnemen, downpipe zul je denk ik custom moeten maken.
Hoe het zit met aandrijfassen van 19 16v op die bak te prikken durf ik niet te zeggen.

Het is iig niet onmogelijk een F4R in een 19 16v te krijgen, het is al eerder gedaan, zoet racing heeft zelfs een F4R in een R5 weten te proppen.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: info over F4R

Bericht door Xabre »

Ik speel ook al een tijdje met dit idee.

De bakken van de Clio2 RS zijn van de buitenkant hetzelfde als die van je 19 (jc5, jb3) .. dat past dus zonder problemen, je kunt je eigen assen zo weer gebruiken. Een Clio3 heeft echter wel een andere bak (pk6) en dat past niet meer.

Uitlaat zal iets op maat gemaakt moeten worden.

Kabelboom is ook wel werkend te krijgen, startonderbreker is eruit te halen door een specialist.

Enigste waar ik niet helemaal zeker van ben is de motorsteun rechts voor, in dat 5je van Zoet racing zag ik eigenlijk niks customs (of ik keek niet goed) dus misschien past dat zo ook wel.
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: info over F4R

Bericht door fs1 »

motorsteunen: check
elektronica: zien we wel
aandrfijassen: check
uitlaat(spruitstuk): hm niet zo goed... het uitlaatspruitstuk van de f7p past er dus niet op? of komt dat dan alleen op een vreemde plaats te zitten?
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: info over F4R

Bericht door Jacques »

Weet waar je aan begint.

Ik wilde eerst mijn blok hangend maken. Ik heb uit de megane de rechter steun gezaagd. Links zit er op de JC5 bak een groot aluminum gietstuk waar een silentblok in komt dat op de chassisbalk staat. achter zit een dogbone constructie. Je mag wel een keer komen kijken. Ik denk dat je zoiets nodig zult hebben.
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: info over F4R

Bericht door MaartenJan »

Hangend heeft alleen maar nadelen voor het zwaartepunt en dus de wegligging. En dat terwijl de motorsteun zo past op een F4R aan de voorkant, dus niet moeilijk doen. Startonderbreker hoeft er niet per se uit als je de sleutel+contactslot hebt. Zoals Xabre al aangeeft het is gewoon een JC5 die achter een F4R hangt.

Een phase I Rs heeft een dubbele katalysator, die zal je dus ergens moeten wegfabrieken onder de auto. De phase II/III heeft een enkele, die zal je wat makkelijker kwijt kunnen maar ook die is lang. Beter vervangen voor een racekat die niet zo groot is.

Spruitstuk past niet, vorm van de kanalen wijkt sterk af. Daarnaast is het F4R spruitstuk ook beter, dus die gebruiken en zelf een downpipe maken ;)

Dus gewoon doen :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: info over F4R

Bericht door Xabre »

Ok, dus alle motorsteunen passen plug en play?

Goed, wie begint met de eerste F4R in ze 19 ? :mrgreen:
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: info over F4R

Bericht door MaartenJan »

En nou twijfel ik toch :oops: die tsjechen hebben het anders opgelost:
Afbeelding

Clio RS motor
Afbeelding
Ik heb alleen even niet meer helder voor de geest hoe een motorsteun voor zit bij een F7P in een 19 dus durf niet te zeggen of het wil.
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: info over F4R

Bericht door Xabre »

nu ik het zie dat blok hangt aan 1 kant.. ik zal even kijken of ik op RTC die gast van Zoet racing eens kan PM'en, vraag me af hoe die F4R voor vast zit in die 5.
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: info over F4R

Bericht door MaartenJan »

Doe eens, in een 19 kun je daar nog wat mee vogelen maar in een 5?
BUTTON_POST_REPLY