Pagina 2 van 2

Re: 19 16V Turbo van Glen

GeplaatstCOLON Vr 13 Nov 2009, 20:57
door Xabre
Ah zo.

Wanneer komt hier nou eens de eerste 19 16v rijder met een high pressure turbo F4R blok in ze 19 :mrgreen:

Re: 19 16V Turbo van Glen

GeplaatstCOLON Vr 13 Nov 2009, 21:08
door Niels
Nou Xabre, staat er op het moment een motorblok op marktplaats van een Megane RS, dus zou zeggen als je de eerste wilt zijn: go get it :D

Re: 19 16V Turbo van Glen

GeplaatstCOLON Vr 13 Nov 2009, 22:56
door Xabre
Ja, ik zie 't. Qua motorsteunen past het wel. Wat voor bak zit er achter die RS motor? en dan nog die electronica, lastige klus.. zou wel mooi eigenlijk gewoon een standaard motor :mrgreen:

Re: 19 16V Turbo van Glen

GeplaatstCOLON Za 14 Nov 2009, 09:19
door Roald
Jacques schreefCOLONIk begreep van Jo, dat de auto zo wie zo uit elkaar moest want de koppeling kon het koppel niet aan. Ik vermoed dat ze nu iets nieuws gaan bouwen met LC (=low compression ratio) zuigers.
Dat klopt inderdaad, alleen vraag ik me af hoe ze dat qua diff en versnellingbak gaan oplossen, gezien glen zei dat hij met het low boost blok boven de 4000 rpm in elke versnelling last heet spinnende wielen met het huidige low boost (0,6 bar) blok.
Met een hoge druk turbo conversie heb je toch een bak nodig die langere versnellingen heeft en een sper diff lijkt me dan ook fijn.
Nu heeft Jo laatst een topic aangemaakt over een F7P blok met gesmede lage druk zuigers,knife edged krukas etc etc,en een clio 3 RS versnellingsbak die aangepast moest worden om op het F7P blok te passen (of dat uberhaupt kan/werkt geen idee).
Jo wist nog niet in wat voor een auto dit blok ging komen, mijn vermoeden is dat dit het nieuwe blok voor glen z'n 19 gaat worden :mrgreen:

Re: 19 16V Turbo van Glen

GeplaatstCOLON Wo 23 Dec 2009, 18:25
door jo21
Woooeeeeeeei, zag de link op de rtc staan :lol:

Het verhaal is heel simpel. Glen gaat LC met een 2.0 blok. Dat was steeds de bedoeling maar omdat Glen niet over de financieƫle middelen beschikte werd het een 1.8 low boost. Ondertussen zijn we een jaartje verder en gaan we de lC of high boost-toer op. Het blok waar jullie over spreken heeft welgeteld een uur te koop gestaan. De koppeling wordt wel vervangen alvorens hij elders ingebouwd wordt. Het koppelingsverhaal hebben we ook aan onszelf te danken. Reeds 3x koppelingen hebben de handdoek gegooid. Eerst een standaard, daarna een versterkte standaard, daarna een versterkte williams koppeling. Allemaal mooie woorden maar wij zijn nog steeds aan het uitzoeken waar precies dat "versterkte" gebleven is :lol: . Ondertussen zijn we wel voorzien van een degelijke koppeling (type F4R), dubbel geveerd en versterkte drukgroep. Deze vergt wel een vliegwiel aanpassing die heel binnenkort zal gebeuren.

Ik zag ook iemand vragen naar een F4R ombouw ? Wij gaan F4R- wossners gebruiken in een williamsblok.

BTW Jacques, de dikte is 1.4 ;)