Show je foto

Mooie foto's gezien of gemaakt? zet ze hier neer! (niet van je eigen auto, die horen in je persoonlijke galerij)
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Show je foto

Bericht door Roald »

Joopieboy schreefCOLONZiet er erg dik uit! Wat zijn de specificaties nu eigenlijk van dit soort wagens, nog veel verschillend met de standaard 1.8 16v's?
Geloof dat deze heftig gemodificeerd is.

http://www.youtube.com/watch?v=qeQgNDP1_5E

En deze is ook leuk:

http://www.youtube.com/watch?v=HF7cAS-9 ... re=related

Dit is trouwens ook een leuke, had het project topic van deze gast ook eens gevonden, maar dit ding gaat echt als de brandweer:

http://www.youtube.com/watch?v=Y6jore1j ... re=related

Hier met geluid (crappy kwaliteit, phone filmpje)

http://www.youtube.com/watch?v=7bW4Da6N ... re=channel
Anything worth doing is worth doing right!
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: Show je foto

Bericht door Joopieboy »

Dat is erg dik!

Maar vlak de 1.4 energy's niet uit he!
http://www.youtube.com/watch?v=SzbzV0NObq0&feature=fvw

Vraag me alleen af wat voor schoepenwielen ze hieronder hebben gelegd dan. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Show je foto

Bericht door MaartenJan »

Hahaha, verkeerd bandenmaatje dacht ik zo :D

Wel lache om te zien :)
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: Show je foto

Bericht door Joopieboy »

Haha ja idd, maar ik geloof er geen zak van. Ik heb zelf een 2km afwijking, en ik haal met aandringen 180 op de teller, ik moest alleen het gas loslaten, en acceleratie is ook niet wat het geweest is met 16 inch en 205-45-16. :mrgreen:

Ook voor de ring rijd ik het liefst op 15 inch en 195, stukken stabieler, hoewel ik hoop dat hij met de andere ophanging toch wel beter zal sturen.

Maar erg leuk spul die 19 rally en maxi's! :D
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Show je foto

Bericht door MaartenJan »

Vandaar verkeerd bandenmaatje, dan kan de teller heel erg afwijken en 210 aangeven terwijl je mischien 160 rijdt :D

Roterende massa merk je inderdaad heel goed, die witte speedlines die er onder heb zijn 6 kilo per stuk (Zonder band), oz supertourismos wegen 10 kilo per stuk zonder band. Het verschil was goed te merken :)

195/50/15 vind ik ideaal, veel keuze in banden en goedkoop. 16" banden zijn al gelijk weer een slag duurder en 14" ziet er niet uit :lol:
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: Show je foto

Bericht door Joopieboy »

15 inch is met goeie verlaging zeker mooi, maar vooral erg prettig met rijden en zeker met mijn 80pk en 107nm koppel is de acceleratie ook behoorlijk beter! Ik vind zelf 16 inch een mooie maat, staat gewoon erg goed, alleen ik vind ook hierbij dat hij flink verlaagd moet worden. En ik rijd met 205 breed omdat smaller de pirelli's niet leverbaar zijn helaas.
17 inch is helemaal mooi, maar zo ongeveer onberijdbaar, dat stuurt echt rot kennelijk. :P

Dus voor de ring etc lekker oldscool 15 inch artec velgen zien te scoren, 7j breed, en juiste maten en zwart spuiten met goeie bandjes en 195 breed, en voor de rest van het gewone verkeer lekker de 16inchers eronder!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Show je foto

Bericht door fs1 »

heel hard off topic maar toch vraagje, heeft die 1400 80pk?? dat kan toch bijna niet? mijn 1800 heeft er maar 90 ofzo...
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Show je foto

Bericht door MaartenJan »

Ja die heeft 80 pk, zo speciaal is dat toch niet? Een 205 heeft al 75 pk, laat staan de rallye, 1.3 met 105 pk :)
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: Show je foto

Bericht door Joopieboy »

fs1 schreefCOLONheel hard off topic maar toch vraagje, heeft die 1400 80pk?? dat kan toch bijna niet? mijn 1800 heeft er maar 90 ofzo...
Ik heb een 1.4 energy he, niet echt veel geleverd en niet te vergelijken met de standaard 1.4 en vooral geleverd in de latere phase 2's en phase 3's en daarna in de megane als een 1.6 en in de clio als een 1.4 en 1.6 energy's.
Hij heeft meer vermogen als de 1.7, ietsie minder als de 1.8 8v, alleen de 1.8 8v heeft veel meer koppel wat een groot voordeel is. Ik merk zelf ook als ik alleen bent dat hij een stuk leuker rijden is!
En mijne heeft een single point injectie, de latere motoren in de clio 2's en megane's zijn multi point, en de 1.8 8v en 16v is ook multipoint.

Mijn bak is geloof ik ook korter als de 1.8, daarom de toch redelijk snelle acceleratie maar de wat lagere topsnelheid.

Achja, tis wel leuk, heb alleen geen 1.8, maar mensen staan me wel eens raar aan te kijken als ik met een '1.4' zo hard voorbij kom. :mrgreen:
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Show je foto

Bericht door fs1 »

de 1.8 8v is ook single point, het zijn de 1.8 8v die in de rsi liggen (cabrio) die multipoint zijn, die hebben dan meteen ook 107pk ofzo
BUTTON_POST_REPLY