Renault 19 16v

Heb je vragen over wat dan ook? Stel ze hier!
Niels
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Vr 28 Aug 2009, 17:30

Renault 19 16v

Bericht door Niels »

Hey,

Ben al een poosje aan het kijken voor een renault 19 16v voor hobby en dus ook om een beetje aan te sleutelen, maar als je een beetje zoekt op marktplaats, gaspedaal etc. staat er niet echt veel interessants op. Wil het liefst een 3 deurs phase 2 of 3 en dan zwart of willams blauw die origineel in nederland geleverd is. Dan is er niet echt veel te koop zeg maar, nu staat er een zwarte 3 deurs op marktplaats van 1993 (GN-SG-07)voor 1000 euro. Is deze auto hier misschien bekend bij iemand en is dit redelijk geld naar de gegevens? En heeft deze auto een JB versenellingsbak of een JC? Alvast bedankt voor de reacties.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Renault 19 16v

Bericht door Roald »

Hoi, ja 1000 euro is niet veel, zag de auto via een link op de RTC daar op MP staan. Op de foto's ziet hij er wel goed uit, al is dat erg verradelijk.
Vaak zien auto's er op foto's netjes uit en als je gaat kijken schrik je je soms helemaal kapot, maar goed kijken kan geen kwaad.
Een 19 16v heeft iig standaard een JB bak type, JC5 Bak past er geloof ik zonder problemen op als evt een langere 5e versnelling wil.
Standaard draait een ph2 3800 rpm bij 120 km/h in de 5e versnelling.
Anything worth doing is worth doing right!
Niels
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Vr 28 Aug 2009, 17:30

Re: Renault 19 16v

Bericht door Niels »

Roald, bedankt voor je reactie. Is volgens mij ook de enigste renault 19 16v phase 2 die op ut moment te koop staat? Staat ook nog een blauwe op marktplaats maar die lijkt me ook niet alles, en dies ook nog eens ingevoerd. Maar de auto is verder niet bekend qua onderhoud of als clubauto hier zeg maar?
Marcel
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON Do 25 Jun 2009, 23:03

Re: Renault 19 16v

Bericht door Marcel »

Hallo Whatever,

De auto die je op marktplaats hebt zien staan is bij mij niet bekend. De meeste 16v's heb ik binnen Team 19 16v wel eens gezien (in het echt of foto's)
Afgaande op de foto's op marktplaats ziet de auto er redelijk uit. Het beste is dat je hem eens van dichtbij bekijkt en eventueel een proefrit maakt.

Groet,

Marcel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Renault 19 16v

Bericht door Roald »

Whatever schreefCOLONRoald, bedankt voor je reactie. Is volgens mij ook de enigste renault 19 16v phase 2 die op ut moment te koop staat? Staat ook nog een blauwe op marktplaats maar die lijkt me ook niet alles, en dies ook nog eens ingevoerd. Maar de auto is verder niet bekend qua onderhoud of als clubauto hier zeg maar?
Er staat niet veel tussen aan 19 16v's, die ingevoerde 16v (kenteken 99-DL-ZK) lijkt me helemaal niks al op de foto's, zit een mega roestplek op de motorkap en 1 van de wielranden ziet er ook alles behalve fris uit, en zo nog een paar punten die (met name de in goudkleur gespoten velgen) mij in het oog springen.
Lijkt me dat je met die iemand anders problemen koopt, al zou ie misschien wel geschikt zijn als restauratie project.
Persoonlijk vind ik alleen de boordcomputer interessant als het display nog werkt, dat is een optie die mijn 16v niet heeft en ik erg graag zou willen hebben. :mrgreen:
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Renault 19 16v

Bericht door Jacques »

Je kan dit ook even lezen: een aankoopadvies voor R19 16V http://www.renault1916v.nl/tuning/aankoop.htm

Belangrijkste is dat de dorpels niet verrot zijn (daar zit een kunstof skirt over, dus moeilijk te controleren) en dat de body recht is. De rest kun je vervangen.

De cabrio heeft stalen dorperverbreders en de bodempartij is in Duitsland bij Karman tegen roest behandeld. Dit ter informatie, mocht je een cabrio willen kopen.

O ja, waarom origineel NL kenteken. Ik rijd ook met een Duitse import auto. Op deze leeftijd telt alleen nog de totale conditie van de auto. De meeste Duitse auto's zijn geleverd met alle opties, dus leer en electr. ramen
Niels
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Vr 28 Aug 2009, 17:30

Re: Renault 19 16v

Bericht door Niels »

Roald en Jacques bedankt voor de reactie en de info. De blauwe lijkt me inderdaad ook niet echt wat en het risico dat je iemand anders problemen koopt is altijd wel vrij groot met een 19 16v vrees ik :D
Bedankt voor het lijstje aankoopadviezen, de auto is hier dus niet bekend verder dat wou ik ook graag even weten.
Ben van plan gewoon maar een keer te gaan kijken dan zie ik het vanzelf wel.
Niels
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Vr 28 Aug 2009, 17:30

Re: Renault 19 16v

Bericht door Niels »

Nog eens een vraagje dan. Ben van de week bij een 19 16v wezen kijken van 1994 maar deze viel (mij) niet echt mee. De achterste spatbordrand aan de bestuurderskant zat een gat in gerot en de motorkap was aan de voorkant ook erg slecht, om een paar dingen te noemen. Nu zijn dat ook niet de sterkste punten van de 19 maar het moet toch wel mogelijk zijn een nette 16v te vinden met gave spatborden? En hoe makkelijk zijn deze schermen te vervangen (nieuwe stukken in te lassen) en zijn hier plaatwerkdelen voor leverbaar? Heb wel een paar foto's van de 19 gemaakt maar krijg deze niet echt op een net formaat erbij geplaatst :roll:
Alvast bedankt voor de reacties :D
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Renault 19 16v

Bericht door Jacques »

Ga voor een cabrio. Die staan vaak op stal in de winter en hebben zelden (nog nooit gezien) last van roestige achterspatborden en dorpels. Ze worden vaak ook nog wat rustiger gereden, wat weer scheelt in de slijtage. Wat is er mis met de blauwe Chamade uit Hilversum van Mark?
bazz
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON Di 28 Apr 2009, 18:22

Re: Renault 19 16v

Bericht door bazz »

Maar wat zoek je nu eigenlijk :?: ,volgens mij is dat al eens te sprake gekomen :!:

Iets voor de hobby of wat overschrijven is en rijden maar,want dan moet ik me aansluiten bij Jacques want die charmade is een hele nette en je kent er gelijk mee rijden

Whatever schreefCOLONNog eens een vraagje dan. Ben van de week bij een 19 16v wezen kijken van 1994 maar deze viel (mij) niet echt mee. De achterste spatbordrand aan de bestuurderskant zat een gat in gerot en de motorkap was aan de voorkant ook erg slecht, om een paar dingen te noemen. Nu zijn dat ook niet de sterkste punten van de 19 maar het moet toch wel mogelijk zijn een nette 16v te vinden met gave spatborden? En hoe makkelijk zijn deze schermen te vervangen (nieuwe stukken in te lassen) en zijn hier plaatwerkdelen voor leverbaar? Heb wel een paar foto's van de 19 gemaakt maar krijg deze niet echt op een net formaat erbij geplaatst :roll:
Alvast bedankt voor de reacties :D
BUTTON_POST_REPLY