Vermogen van een R19 1.8S?

Heb je vragen over wat dan ook? Stel ze hier!
Theedooz
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON Ma 11 Jul 2011, 22:08

Vermogen van een R19 1.8S?

Bericht door Theedooz »

Ik heb ooit twee R19's gereden. De tweede daarvan was een 1.8S, met 8-klepper. Dit was een soort uitgeklede 16V, wel wat uiterlijke kenmerken daarvan, en ook sportief, maar wel minder snel (zeg maar wat nu bij de Megane de GT is t.o.v. de RS).
Mijn vraag is nu; hoeveel vermogen zat daar nu in? Ik dacht altijd 93 pk, maar als ik op de RDW site een kenteken (GS-DH-40) zoek wat erg dicht bij dat van mij zit (helaas is de mijne (GS-DH-37) ten prooi gevallen aan de sloopregeling), dan vindt ik 110 pk. Destijds was ik hier nog niet zo mee bezig, maar ik zou het leuk vinden als iemand het hier weet! Het was i.i.g. geen trage bak! 
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Vermogen van een R19 1.8S?

Bericht door Roald »

Je had inderdaad versie van de 1.8i 8 klepper met 90 en 110 pk ongeveer, hoe dit precies zat weet ik niet precies.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Vermogen van een R19 1.8S?

Bericht door MaartenJan »

Dat zit eigenlijk heel eenvoudig:

1.8S, 1.8 8v, 95pk, monopoint injectie
1.8i RT, 1.8 8v, 112pk, multipoint injectie (de motor uit de clio RSi).

Van de 1.8i zijn ook S uitvoeringen geweest maar die zijn nog zeldzamer als de gewone S uitvoeringen.
Het hele "S" pakket omvatte alleen de optische dingen aan de buitenzijde en wat luxe aan de binnenzijde.
Dus sideskirt, spoilers, de kuipstoelen uit de 16V (gek genoeg met een betere kwaliteit stof, een S interieur zul je niet vinden met een gat aan de instapkant), het sportstuurtje uit de 16V en ook elektrische ramen.

Ook zijn er een aantal 1.8 RN die later met S pakket afgeleverd zijn en dus als RN op kenteken staan, waaronder die van mezelf ;)

Technisch verschilt de S nog wel een beetje, andere type veerpoot (normale veer, lager in de onderste schotel), achter trommels ipv schijven. Wel 4 torsiestaven maar een aantal mm dunner.
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Vermogen van een R19 1.8S?

Bericht door Jacques »

Bijgaand een lijstje met alle motoren
Daar staat ook de F3P Mullti point injectie van 109 pk bij.

http://www.renault19world.de/presentati ... subpage=05
BUTTON_POST_REPLY