16V?

Heb je vragen over wat dan ook? Stel ze hier!
peternanbanjin
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON Wo 30 Dec 2009, 22:27

16V?

Bericht door peternanbanjin »

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... M%26df%3D1

is dit wel een 16 klepper of een omgebouwde of gewoon een nepperd?
wel mooi met zo'n zonnedak, maar ja...
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: 16V?

Bericht door Xabre »

geen 16v



tenzij hij of zij er een 16v motor in heeft gezet, maar dat zal wel niet ;)
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: 16V?

Bericht door fs1 »

ben ik mee eens, zowel buitenkant als binnenkant op de foto's duiden nergens op enig 16v gehalte... hij zet wel zowel in de titel als de omschrijving dat het wel eentje is, ms later geplaatst? mailen als je zeker wil weten en best een fotootje van de motor vragen, ms denkt ie gewoon dat het een 16v is terwijl dat niet het geval is...
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: 16V?

Bericht door Roald »

fs1 schreefCOLONben ik mee eens, zowel buitenkant als binnenkant op de foto's duiden nergens op enig 16v gehalte... hij zet wel zowel in de titel als de omschrijving dat het wel eentje is, ms later geplaatst? mailen als je zeker wil weten en best een fotootje van de motor vragen, ms denkt ie gewoon dat het een 16v is terwijl dat niet het geval is...
Als ik het kenteken opzoek bij het rdw is het een 1.8 8v, duidelijk geen 16v dus.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: 16V?

Bericht door MaartenJan »

De hoogte is ook 8v, dus duidelijk 8v onderstel.
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: 16V?

Bericht door fs1 »

had die voor de lol gemaild, kreeg dus net een mail terug, er ligt effectief een 16v in, fotootje;

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: 16V?

Bericht door Jacques »

Ja, een 16V. Achteraf ingebouwd en kopt uit een Clio. Kun je zien aan de brandstof heen en retour leiding. Ook de stappenmotor verraadt dat dit blok uit een clio 16V komt. Bij de 19 16V zit de stappenmotor aan de zijkant van je blok en niet voor bij de gasklep. Ook de ECU zit op een andere plaats. Normaal zit de ECU achter de hals van het ruitensproeier reservoir. De motorsteun en kap van de distributierien van de Clio 16V zijn nog zichtbaar. Verder is het luchtfilter eigenbouw (Motor ademmt hete lucht, betekent vermogensverlies)
Er is verder niets mis mee om zo een 8V naar 16V om te bouwen. (Er zijn ook genoeg handelaren, die zeggen dat het een 16V is terwijl er een 8V in ligt. En gewoon stug blijven kijken. Ik heb het zelf ook meegemaakt bij mijn zoektocht.) Bijgaand foto van een fabrieks 19 16V. Zoek de verschillen.
Bijlagen
garage6 klein.jpg
garage6 klein.jpg (101.43 KiB) 16444 keer bekeken
peternanbanjin
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON Wo 30 Dec 2009, 22:27

Re: 16V?

Bericht door peternanbanjin »

Je ziet het ook aan de ratel die achter de motorkap ligt :cry: :idea: :P
Het ziet er verder wel snor uit dacht ik, zijn er verschillen qua carrosserie? Ik las hierboven dat de hoogte van een 8v is, wat deze origineel ook geweest is. Standaard is een 16v lager? Dat is toch wel aan te passen.
Hoe zijn de prestaties van dit clio 16v blok in vergelijking met een 19 16 v blok?
Wel in gedachten houdend dat ze in een r19 ligt.
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: 16V?

Bericht door Jacques »

Er zijn nog wat verschillen. De voorschokbrekers van de 16V zijn korter en de veer staat uit het midden. De 16V heeft een achterbrug met 4 torsiestaven en de wagen heeft schijfremmen achter. De 16V heeft een veerpootbrug.

Ik heb nog twee foto's toegevoegd van het juiste distributiedeksel. Een van de foto's is van het blok van Christiaan Hofstede.
Bijlagen
engine + subframe.jpg
engine + subframe.jpg (67.73 KiB) 16440 keer bekeken
f7p engine.jpg
f7p engine.jpg (27.12 KiB) 16440 keer bekeken
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: 16V?

Bericht door Roald »

Grappig dat er iemand een 16v blok er in heeft gesleuteld, duidelijk een clio blok inderdaad.
Echter zou ik zo'n auto laten staan.
Anything worth doing is worth doing right!
BUTTON_POST_REPLY