16V?

Heb je vragen over wat dan ook? Stel ze hier!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: 16V?

Bericht door MaartenJan »

Zou het idd niet kopen, de veerpoten steken uit boven de veertoren, dus zeker weten een 8v onderstel, dat betekent veel wielspin.
16V veerpoten hebben ook een beetje negatief camber, en de poten zelf zijn dikker (steviger). Verschil is groot, spreek uit ervaring, heb 16V poten + 16v staven onder mijn 19 (1.8 8v). Meeste 8v's hebben ook een veerpootbrug btw.
De 8v heeft ook 4 torsiestaven achter, wel dunner als de 16v. (De 1.4 heeft wel een enkele staaf, de 1.7 zou ik niet weten).
Dus zou hem ook niet zo snel kopen of je moet het hele onderstel willen aanpassen anders is er echt niet mee te rijden.
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Re: 16V?

Bericht door proostjoost »

Dan heeft de 16V ook nog een grotere rembekrachtiger en in ieder geval groter remtangen en schijven voor, ik had een reservewiel van een 1400 in mijn 16V, gaat er mooi niet op aan de voorzijde en volgens mij heeft de 1.7 dezelfde wielen als de 1400. Elektrisch verstelbare en verwarmde spiegels heeft deze auto waarschijnlijk niet.
En zo zijn er nog wel wat kleine dingetjes; hoogte verstelbare stoel, bekleding, stuurwiel, elektrische ramen ?

Overigens is het wel okay een doorgerotte 16V om te bouwen op een 1400 of 1700 strakke koets van een zondagrijder. Maar dan zou ik toch minstens de achteras, remmerij, voorpoten + draagarmen willen hebben. Natuurlijk geef je dan aan je verzekeringsmaatschappij door dat je auto geupgraded is en netjes de premie betalen voor een 100 kW auto in plaats van de premie voor een 1400cc. Want anders ben je de boel aan het oplichten en dat doe je niet met bedrijven uit een branche met een smetteloos en betrouwbaar karakter.
Laatst gewijzigd door 1 op proostjoost, in totaal 0 keer gewijzigd.
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: 16V?

Bericht door fs1 »

proostjoost schreefCOLONElektrisch verstelbare en verwarmde spiegels heeft deze auto waarschijnlijk niet.
En zo zijn er nog wel wat kleine dingetjes; hoogte verstelbare stoel, bekleding, stuurwiel, elektrische ramen ?
da's natuurlijk puur giswerk he, ook niet 16v's hebben deze opties hoor :-)
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: 16V?

Bericht door MaartenJan »

Hij gist toch ook :D

Als het een S model was heeft die overigens al die opties wel (standaard).
BUTTON_POST_REPLY