Pagina 10 van 10

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Geplaatst: Ma 06 Nov 2017, 13:40
door Jacques
Wat tikt er? Klepstoters? Zo ja, dan zou ik niet naar de Reno dealer gaan. (Op e-bay 64 euro (voor 16 stuks) bij de dealer 35 per stuk excl btw).

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Geplaatst: Ma 06 Nov 2017, 18:39
door Roald
Ik zou ook denken aan klepstoters bij tikken van de motor.
Het uitvallen zou kunnen zijn dat je benzine pomp uit wordt gezet door het motor management.
Je zou kunnen proberen door benzinepomp (tijdelijk voor test) door te schakelen op het contact slot.

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Geplaatst: Di 07 Nov 2017, 21:19
door Bryan
Dat is een best verschil in prijs!! Is zoiets zelf goed te verwisselen ?? Of ben je daar speciaal gereedschap voor nodig?? Je hoort hem echt tikken, als ik mijn hand op de kleppendeksel leg voel je het ook goed

Ga ik er van eind van de week mee bezig kijken wat die nu doet.. der zit wel een andere brandstof pomp in maar dat die nu pas zo doet.. ga het proberen iedergeval.

Nogmaals wordt vervolgd !! 8-)

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Geplaatst: Di 07 Nov 2017, 21:34
door Roald
Bryan, het is vallen en opstaan met een turbo ombouw, heb je bij mijn project ook kunnen zien.
Maaaaar als ie het dan ook eenmaal eindelijk echt goed doet dan is al het leed snel vergeten.

We hebben ook een team1916v whatsapp groep als je wil kunnen we je daar ook toevoegen.

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Geplaatst: Di 07 Nov 2017, 22:05
door Jacques
Bryan: Klepstoters:
Vele Clio F7P en F7R coureurs reden met e-bay klepstoters. Ik gebruik ze ook.
Wat je kan proberen. Voor je de motorolie vervangt. Doe een scheutje ATF (wordt o.a. gebruikt in de stuurbekrachitng) bij de motorolie en laat de boel draaien. Dit heeft een reiningende werking en kan er voor zorgen dat het tikken is verdwenen. Daarna wel de olie en het filter vervangen.
Als het niet helpt:
Als je toch de klepstoters moet vervangen is het een kwestie van distributieriem los, Nokkenassen eruit. Doe dit voorzichtig door alle moeren steeds een klein beetje te lossen. (Draai je alles los en blijft de eerste kap staan, dan kan er tgv de klepsveerspanning een rand van je nokkenas afbreken).
Om de nokkenassen te vervangen hoeft de kop en spruitstukken niet los.

Wat betreft speciaal gereedschap: Je hebt alles nodig wat je ook nodig hebt om de distributieriem te vervangen. Als je daar meer over wilt weten hoor ik het wel. Leest dit even viewtopic.php?f=22&t=398&p=4277&hilit=d ... riem#p4277

Voor montage kan je ook even in mijn topic kijken laatste plaatje van blz. 7 viewtopic.php?f=16&t=46&start=60

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Geplaatst: Za 18 Nov 2017, 09:18
door Bryan
Roald, jah dat is een feit. het komt uit eindelijk ook wel goed!! heb je een pb gedaan overigens.

Jacques,

Bedankt voor de info!! ik kan er over paar weken pas weer mee bezig maar ga iedergevaal wel proberen met dat ATF.

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Geplaatst: Za 18 Nov 2017, 12:38
door Jacques
Ik heb het zelf ook al een paar keer gehad. Als de olie te dik wordt, gaan de klepstoters tikken. Bij mijn oude blok met 240 000km hielp de ATF behandeling echt. Bij het nieuwe blok is het een keer gebeurd dat een klepstoter tikte na lang stilstaan. Nieuwe motorolie was de oplossing. Ik ververs de olie eens per jaar. Ik rij het hele jaar met de auto (behalve in de sneeuw periode), ca 10 000km per jaar!! Ik gebruik een heel groot oliefilter Mahle OC 223.

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Geplaatst: Ma 20 Nov 2017, 18:58
door Bryan
Jacques, aah.. kijk nu ik dit zo lees mijn 19 heeft afgelopen jaar meer stil gestaan dan dat er mee gereden is of dat uberhaubt de motor gedraaid heeft.
ik had er eerst met mijn gereviseerde blok race olie in zitten, weet niet zo gauw meer welke en na een service beurt is er de standaard olie weer opgegaan. Met die olie is pak hem beet 250 km mee gereden maar vanaf vorig jaar kerst tot de zomer vakantie heeft die stil gestaan.

wat is dan het voorbeeld met een groter olie filter?