Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

nou het is inmiddels wel weer ff geleden maar ben lekker op geschoten met de 19 :)

de achteras is na veel gemartel afgesteld, oogt nu vele malen beter!
Afbeelding

had alleen nog een stomme storing in mijn achteruitrij lampen.. hij ging vanzelf aan en weer uit.. nieuwe schakelaar besteld en eens gekeken waarom de verlichting zo raar deed..
denk dat de foto wel genoeg laat zien :roll:
Afbeelding

wat was het nu er zaten 2 stekkers een groene en een zwarte, ik was toen die tijd van mening dat 1 van de sensor in de radiator was en 1 van de airco ofzo, nooit bij stil gestaan dat het de achteruitrij lampen zouden kunnen zijn

en waarom de lampen zomaar gingen branden... tjah heel logisch als die op de sensor van het koelwater aangesloten zit werkt het idd raar haha!
maar dat gisteravond voor de rdw keuring dat ook gefixed

vandaag was het dan d-day! hij is goed gekeurd alleen nog een apktje erop en dan mag die na 3,5 jaar weer legaal de weg op ! :D :D
Afbeelding

maar helemaal af is die nog niet, er staat nog genoeg op mijn verlang lijstje dus we blijven er wel mee bezig
aangezien ik net een huis gekocht heb zal het niet zo heel vlot gaan maar je moet wat te wensen oiver houden laat ik maar zeggen! 8-)
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Jacques »

Gefeliciteerd en mooi dat je auto nu rijdt. Heb je nu een turbo vermelding op je kenteken of gewoon 1.8 16V 135pk?
Ik hoop je auto ook eens in het echt te zien, bijvoorbeeld tijdens de RTC openingsmeeting, of als ik zlef weer een keer naar Zutphen ga.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Roald »

Vet cool Bryan gefeliciteerd :D 8-)
En dus nu met de F7P turbo er in ?
Anything worth doing is worth doing right!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door fs1 »

ik heb nog steeds sideskirts en een motorkap liggen die ja al laaang geleden betaald hebt...
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

Dank jullie!! :D 8-) Jacques, nou de auto staat beetje vreemd op papier nu als een renault 19 rl, niet echt als een 16v wat ik wel gezegd heb bij het rdw

Jazeker Roald! maar die auto moet echt een keer goed afgesteld worden met mappen enzo.. na de 3500 rpm is het trek vermogen weg hahah de 1.6 megane van me pa wil nog harder :lol: maar dat staat nog op het 'to do lijstje

jah klopt, ik moet nog steeds langkomen.. wil toch zien dat ik volgend maand kom voor die onderdelen, maar dan stuur ik je nog een pb.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Roald »

Lol ja herken het een beetje bij mij is de trekkracht na de 5500 RPM weg vanwege incomplete mapping.
Hopelijk over een maand of twee volledige mapping 8-)
Maar mooi dat je 19 in ieder geval rijdt :mrgreen:
Anything worth doing is worth doing right!
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

zeker weten!!! het is nu een beetje inrijden en de kinderziektes eruit zien te halen :D Heb er toen een koude thermostaat in gezet net als bij de radiatorsensor, nu wil de motor niet echt warm worden, lekker voor de zomer maar een beetje warmte in de auto met de winterdag zou ook wel zo fijn zijn :lol:
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door MaartenJan »

Waarom een koude thermostaat? Als je onvoldoende koel capaciteit hebt is het alleen uitstel van executie (het duurt een paar minuten langer voor je dezelfde temperatuur bereikt, ook als die te hoog is). Als je voldoende koelcapaciteit hebt komt je motor nooit op temperatuur... zou lekker gewoon een normale thermostaat pakken. Is niet echt gezond voor je motor als die niet op temperatuur komt, reële kans dat de brandstof condenseert met slechte verbranding als gevolg, zuigers zetten onvoldoende uit waardoor er veel benzine bij de olie kan komen, etc. Thermodynamisch rendement is het beste rond de 90 graden, zorg dus ook dat je motor die temperatuur kan bereiken en behouden :mrgreen: te warm hoef ik niet uit te leggen, maar te koud is absoluut ook niet goed.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Roald »

Eens met Maarten-Jan, mijn 19 16v turbo heeft ook koeling zat en dat is allemaal origineel spul.
Erger nog vanaf 15 graden buitentemperatuur heb ik zelfs moeite de olie boven de 70 graden te houden.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Jacques »

Ik heb meestal ca 10km nodig om de olie op temperatuur te krijgen. De oliedrukmeter staat dan bij 3000 rpm al rijdend op de helft (=3 bar).
Bryan heeft de grootste radiator van ons allemaal en ook nog 42mm dik. Ik denk dat je met de huidige temperatuur een deel van je radiator kan afschermen. Voor de getalletjes mensen. Ik draai op 86°C koelwatertemperatuur en als hij dan bij langzaam rijden doorschiet naar 96°C wordt die in een paar minuten weer terug gebracht naar 86. (Gelezen met de XRD). Ik hoop je auto met de openingsmeeting te zien.
BUTTON_POST_REPLY