Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Jacques »

Ik heb dit probleem ook eerder gehad met de auto van Gerit79. Als je een eprom die bedoelt is voor een phase 1 ECU in een phase 2 ECU stopt gaat de auto 4000 toeren draaien. neem een phase 1 ECU.
Bijlagen
Phase 2
Phase 2
Phase 2.JPG (531.62 KiB) 12536 keer bekeken
Phase 1
Phase 1
Phase 1.JPG (570.72 KiB) 12536 keer bekeken
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

Ik die tps sensor toen al vernieuwd Roald dus daar zou het niet aan kunnen liggen ;)

De ecu is nog origineel is nog niet gechipped, daarom vind ik het ook vreemd dat die dit doet.
nou heb ik wel in een koelslang die tussen het thermostaathuis en het verwarmen deel in het dashboard een aansluiting zitten voor een sensor maar daar zit een bout in stekker ligt nog los zou dat ook een oorzaak kunnen zijn?

ben vandaag ook weer bezig gedaan de spagetti aan draden eens te fatsoeneren :lol:
Afbeelding
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

spookstroom!! de motor wil niet lager komen met zijn toeren stationair dan die 4500, had de orginele injectoren erin willen zetten omdat me ecu nog 'standaard' is maar miste ik wat dichtings rubbers dus dan die grotere er weer in..
probeer ik hem weer te starten, weer niet willen starten startmotor draait weer niet.... :(

vandaag ff langs de dealer afspraak maken ik kom er niet meer uit.. of iemand moet nog ideeen hebben.
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Jacques »

Ik zou even met een draadje aan de bendix-spoel starten. Daar zou ik niet voor naar de dealer gaan. Succes
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

Auto staat inmiddels toch bij de dealer, weer een massa probleem. Injectoren hebben blijkbaar door gespoten on danks dat die van contcact af was.. Metgevolg cilinders vol brandstof wat dus uiteindelijk in de olie zat.

Morgen gaan ze er verder mee bezig hopelijk dat ik hem van de week nog terug heb :)
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Roald »

Hopelijk gaat het dan toch eindelijk eens goed komen 8-)
Anything worth doing is worth doing right!
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

even weer en kleine update,


de auto hebben ze weer aan de praat!! alleen wel 3500 toeren stationair... is al wel minder als 4500
vandaag een belletje gehad van de dealer de grotere injectoren wat ik er ingezet heb zijn 3 a 4 mm kleiner dan die originele injectoren... fijn!!

morgen breng ik ze de originele en hopelijk draait de motor dan wel goed :shock:
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Roald »

Welke injectoren heb je gebruikt ?
802 injectoren zou voldoende moeten zijn.
Anything worth doing is worth doing right!
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

Dat waren injectoren wat ik bij de turbokit heb gekocht maar wat een troep is dat geweest, de orginele injectoren zitten er nu in maar het doet het nu goed!! :D :D

Maar Roald jij hebt injectoren van een 21 turbo toch?
want er zullen bij mij toch wel een keer andere in moeten + een aangepaste ecu voor het vermogen :roll:
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Roald »

Mooi man eindelijk loopt ie dan toch :)
Helaas niet ik heb nu de te grote 803 injectoren (395cc), hij loopt er wel op maar niet super mooi.
Zodra ik APK heb en de definitieve mapping geschreven gaat worden zet ik er 21 turbo injectoren in (dat zijn bosch 802 injectoren)
Je zal ook een voetje in je ECU moeten laten/gaan solderen zodat er een custom chip in kan die speciaal voor jouw setup is geschreven.
Anything worth doing is worth doing right!
BUTTON_POST_REPLY