Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

Ik heb een gekeken met de fotos wat je me stuurde maar ik heb een phase 2 ECU en een startonderbreker zit er niet op.

Er zit een mapsensor van een 21 turbo op nou weet ik niet meer zogauw tot hoeveel bar die gaat.

Ik heb nog een motor liggen die het wel gedaan heeft gister de orginele bobine van die motor geprobeerd weer de zwarte draad wat me weg rookt..

Dat probleem had ik ook, heb de bekabeling van de injectoren vervangen en die weerstand wat bij je gaskleppenhuis zit.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Roald »

21 Turbo sensor gaat tot +1 Bar.
Anything worth doing is worth doing right!
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

Oh okj, dan zal er ook wel een andere map sensor moeten komen. :roll:
Welke heb jij dan gebruikt Roald?
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Roald »

Ik heb die van een 21 Turbo gebruikt :lol:
Echt waar, heb een low boost setup dus 1 bar is ruim voldoende :)
Anything worth doing is worth doing right!
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

Ohw haha ok! :lol: dan zou dat voormij ook voldoende moeten zijn.
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

Mij 19 wil nog steeds niet starten. Hij draaide eerst alleen op de startmotor en de ontsteking was 'goed' 'hij vonkte eventjes en toen brande mij massa kabel van de bobine weg.

Ik heb de massa kabel van de bak, de motor en die naar accu vervangen voor massastrips die tot 110A kunnen, heb ook de kleine relais vervangen voor nieuwe bobine achterdeel de oude er weer op gezet met een nieuwe bobine.

Nu met starten draait mijn startmotor niet meer en meet er 8 volt op met starten. Brandstofpomp doet het de injectoren doen het nu ook, alleen heb nu geen ontsteking en geen draaide startmotor. accu is nog wel goed die is door gemeten

iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, ik weet het met gemak niet meer wat het probleem is
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Roald »

Heb je het probleem intussen nog kunnen vinden ?
Anything worth doing is worth doing right!
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

Nee helaas nog niet ben er net weer van vakantie, ben voor die tijd nog even mee bezig geweest.
Ik heb nog eens wat na gemeten en die 8v was de draad van de oliedruksensor oeps.. Ff Door gezocht de juistedraad gevonden naar de startmotor maar stond 12v op dus goed. Startmotor eruitgehaald en getest deed hetgewoon!! Starter er weer ingezet weer starten, hij trekt mijn accu niet meer leeg dus massa probleem is opgelost maar... Nou doen mijn brandstofpomp en injectoren het weer niet... Dus het zoeken naar de fout gaat verder jammer genoeg
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

yes, hij doet het!! bleek vanaf de brandstof relais dat er draad naar mijn kilometerteller te lopen en weer terug, die zaten met stekkers aan elkaar in het zwarte relais/zekeringsbakje onder de kap, die losgekoppeld en aan elkaar gezet.

maar nu weer het volgende stationair loopt die 4000/4500 toeren.. stappenmotor vervangen maar hou het probleem.. heb ook gekeken of die valse lucht krijgt maar ook niet.

iemand dat zelfde probleem gehad misschien??
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Roald »

Sweet! het moest gewoon iets stoms zijn!
Die van mij liep in 1 keer goed, is je TPS sensor wel goed ?
Jaqcues heeft er eens een how to van gemaakt hier op het forum.
Anything worth doing is worth doing right!
BUTTON_POST_REPLY