renault 19 16 v

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
karin19
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON Vr 05 Jun 2009, 09:55

renault 19 16 v

Bericht door karin19 »

op zoek naar een wagentje kwam we bij een clio rsi uit in de kleur blauw leuk dingentje maar moesten wat dingen aan gebeuren maar een tweede sloop clio rsi erij gepakt helemaal uit elkaar gehaalt en daarna naar de ijzerboer gebracht

was wel leuk alleen werdt gek dat ik me zooi niet in de wagen kwijt kon !!!!

dus op zoek naar een ander leuk speel ding en kwam toen bij de renault 19 uit stond in velp te koop had al bij ene in de buurt gekeken maar dat was meer een gevallentje van rij er mee naar de sloop en vang er nog een paar euro voor dan ben je ook weer blij dus dan toch maar naar velp gegaan

leuk bakkie alleen ook daar waren een paar dingen die gedaan moesten worden maar goed oud beestje dus dan maar eens de handen uit de mouwen steken

nou alles ging lekker op de terug weg alles was goed daarna ach laten we nog eens een stukje rijden zeg voor de gein laten we langs de sloop rijden want volgens mij kan die koelslang elke moment knallen we stonden goed en wel voor de sloop en wat denk je go zie jij ook die witte rook uuhh ja ik denk nou nee ik weet wel zeker de even gewacht kap open gegooit en ja hoor de slang die onder het blok zit hadden ze verkeerd gemonteerd tegen het oliefilter aan dus das nie zo handig

dus even snelle oplossing gemaakt kleine stalen buis met slang om toch naar huis te kunnen rijden en toen maar bij de renault een slang besteld die mensen ook weer een paar euro rijker

daarna ook maar de andere slangen vervangen want de andere kwam tegen de versnellingsbak aan .......

onder tussen al lekker aan de knutsel geweest

booskijkers waren niet zo mooi meer en gescheurt dus opnieuw gespoten
daarna alle stickers eraf gehaalt das nie echt mij ding geeft wel gelijk een andere look aan de wagen
daarna alle gaas wat wit was op de auto zwart gespoten de chrome strook op de wagen nu door laten lopen op de voorbumper de achterbumper was de stoot rubber weg en irriteerde me dood aan dat lege balkje dus maar een 9 mm strookje er in gedaan staat nu wel erg mooi

voor de rest omdat de wagen toch wat slijtage aan onderdelen had een startmotor erop gezet en dynamo vervangen inplaats van 9 tandjes nu 10 tandjes

nieuwe middendemper ( want het ding maakte me een pleurs herrie )

en wat er nog gedaan moet worden is
de remmen , de kat , eindemper ( rotter dan rot kan nie )
en olie verversen

dus zal me niet vervelen :D ;)

en voor de rest is het meer een beetje bijhouden maar das zo gebeurdt

foto,s komen morgen moet eens maar weer eens een doekkie over de wagen heen halen staat nu beetje stof te vangen
bazz
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON Di 28 Apr 2009, 18:22

Re: renault 19 16 v

Bericht door bazz »

karin19 schreefCOLONop zoek naar een wagentje kwam we bij een clio rsi uit in de kleur blauw leuk dingentje maar moesten wat dingen aan gebeuren maar een tweede sloop clio rsi erij gepakt helemaal uit elkaar gehaalt en daarna naar de ijzerboer gebracht

was wel leuk alleen werdt gek dat ik me zooi niet in de wagen kwijt kon !!!!

dus op zoek naar een ander leuk speel ding en kwam toen bij de renault 19 uit stond in velp te koop had al bij ene in de buurt gekeken maar dat was meer een gevallentje van rij er mee naar de sloop en vang er nog een paar euro voor dan ben je ook weer blij dus dan toch maar naar velp gegaan

leuk bakkie alleen ook daar waren een paar dingen die gedaan moesten worden maar goed oud beestje dus dan maar eens de handen uit de mouwen steken

nou alles ging lekker op de terug weg alles was goed daarna ach laten we nog eens een stukje rijden zeg voor de gein laten we langs de sloop rijden want volgens mij kan die koelslang elke moment knallen we stonden goed en wel voor de sloop en wat denk je go zie jij ook die witte rook uuhh ja ik denk nou nee ik weet wel zeker de even gewacht kap open gegooit en ja hoor de slang die onder het blok zit hadden ze verkeerd gemonteerd tegen het oliefilter aan dus das nie zo handig

dus even snelle oplossing gemaakt kleine stalen buis met slang om toch naar huis te kunnen rijden en toen maar bij de renault een slang besteld die mensen ook weer een paar euro rijker

daarna ook maar de andere slangen vervangen want de andere kwam tegen de versnellingsbak aan .......

onder tussen al lekker aan de knutsel geweest

booskijkers waren niet zo mooi meer en gescheurt dus opnieuw gespoten
daarna alle stickers eraf gehaalt das nie echt mij ding geeft wel gelijk een andere look aan de wagen
daarna alle gaas wat wit was op de auto zwart gespoten de chrome strook op de wagen nu door laten lopen op de voorbumper de achterbumper was de stoot rubber weg en irriteerde me dood aan dat lege balkje dus maar een 9 mm strookje er in gedaan staat nu wel erg mooi

voor de rest omdat de wagen toch wat slijtage aan onderdelen had een startmotor erop gezet en dynamo vervangen inplaats van 9 tandjes nu 10 tandjes

nieuwe middendemper ( want het ding maakte me een pleurs herrie )

en wat er nog gedaan moet worden is
de remmen , de kat , eindemper ( rotter dan rot kan nie )
en olie verversen

dus zal me niet vervelen :D ;)

en voor de rest is het meer een beetje bijhouden maar das zo gebeurdt

foto,s komen morgen moet eens maar weer eens een doekkie over de wagen heen halen staat nu beetje stof te vangen

Heb nog wel een einddemper liggen voor je ;)
karin19
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON Vr 05 Jun 2009, 09:55

Re: renault 19 16 v

Bericht door karin19 »

oke dan stuur maar een pbtje :D
karin19
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON Vr 05 Jun 2009, 09:55

Re: renault 19 16 v

Bericht door karin19 »

weer eens een keer een update van het ouwe gebakkie :D ;)


olie is inmiddels ververst startmotor idd vervangen dynamo ook kleppendekselpakking vervangen alle filtertjes remmen rondom vervangen

alleen door het winterweer wil nu me raam niet meer naar beneden je hoort wel dat hij wilt maar hij gaat niet dus dat moeten we nog even fixen want staat ook zo raar als je elke keer als je wilt parkeren je de deur moet open doen hahahaha
( krijgt je van die opmerking kijk vrouw ken nie rijden hahahaha )

voor de rest weinig te melden hij rijdt nog steeds super inmiddels bijna 222 ***** en nog wat op de teller staan
karin19
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON Vr 05 Jun 2009, 09:55

Re: renault 19 16 v

Bericht door karin19 »

Afbeelding

Afbeelding
karin19
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON Vr 05 Jun 2009, 09:55

Re: renault 19 16 v

Bericht door karin19 »

wees niet bang de trekhaak dop is er alweer af hahahahaha :oops: :oops:
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: renault 19 16 v

Bericht door Xabre »

ah, dat is deze auto uit het register .... hele oude foto:

Afbeelding
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: renault 19 16 v

Bericht door Jacques »

Welkom Karin. Je hebt dezelfde auto als ik maar dan met dak.
Over je electrische ramen. Meestal is het motortje niet stuk. De 4 relais die de linker en rechter raam bedienen zitten onder het deksel onder de 3 knoppen van de verwarming. Soms licht het aan een relais. Een relais opent het raam en een relais sluit het raam (wisselrelais) en dat dus voor links en rechts maakt 4 stuks.
Meestal ligt het aan de stekker achterop het motortje. Kontactspray kan wonderen doen. Soms helpt het om een zacht tikje tegen de bekleding van de deur te geven. En anders moet je de bekleding even van de deur halen en de stekker goed schoonmaken.
Verder kan het geen kwaad om de raamgeleiders in te spuiten met silicone spray. Het motertje is zo wie zo wat onderbemeten en alle beetjes helpen.

Bijgaand het schema van een raambediening:

Afbeelding
Bijlagen
raambediening laatste.tif
raambediening laatste.tif (38.25 KiB) 18088 keer bekeken
karin19
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON Vr 05 Jun 2009, 09:55

Re: renault 19 16 v

Bericht door karin19 »

Xabre schreefCOLONah, dat is deze auto uit het register .... hele oude foto:

Afbeelding

jups dat is hem !! :D is niet veel veranderd sinds die tijd alleen de stickers eraf gehaalt en dat gaas in de skirt zwart gemaakt ;)
karin19
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON Vr 05 Jun 2009, 09:55

Re: renault 19 16 v

Bericht door karin19 »

Jacques dank je !!
ja ik werdt er geen wijs uit hahaha is mooi klusje voor morgen als het weer een beetje mee werkt ;)
BUTTON_POST_REPLY