cabrio van Jacques

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Vanavond de boel afgelast (TIG), afgemonteerd en een stukje gereden. De respons op het gas is veel beter. De auto loopt nog steeds goed bij lage toeren, maar klimt veel sneller in de hoge toeren. Spint zelfs al door bij 3000 toeren in 3 en gas erop. De hoeveelheid kabaal valt gelukkig erg mee. Maar wat wil je met een kat eronder.
De doorlaat van de downpijp is nu 55mm. en de kat is nog iets groter. Binnenkort weer eens wat ritjes maken en kijken hoe de wrap zich houdt.
Sareno
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON Vr 01 Jun 2012, 17:36

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Sareno »

Wielspin in 3 bij 3000tpm? dat is grofweg 80km/u?
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Roald »

Klinkt als een flinke verbetering in prestaties dus, gok dat 3000 RPM in de 3e versnelling rond 50 a 60 km/h is.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Mijn spruitstuk zat ingepakt in heat wrap. Als de auto koud was ging het prima, maar op bedrijfstemperatuur was hij heel luidruchtig en het vermogen werd minder. Het systeem kon zijn warmte niet kwijt. Na het verwijderen van de heatwrap werd het een stuk stiller en loopt de auto een stuk beter. (Het eerste ritje was in de regen en dan heb je die problemen niet.)
Bijlagen
100_7252klein.jpg
100_7252klein.jpg (33.32 KiB) 17015 keer bekeken
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: cabrio van Jacques

Bericht door MaartenJan »

Volgens mij heeft dat alleen zin bij turbo toepassingen waarbij je zoveel mogelijk hitte (energie) door het turbinewiel wil hebben.
Bij N/A wil je die hitte juist zo snel mogelijk weg hebben en niet afvangen zo dicht bij de kop dus ergens wel logisch dat je het op deze manier merkt :)
In de racerij zie je het ook nergens bij N/A motoren en dat zegt genoeg :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Net wat IC voetjes besteld om weer een ECU aan te passen i.v.m. het andere uitlaatspruitstuk. IC voetje is type 28.6 Dat is de brede uitvoering met 28 pinnen. Als het goed is gaat de auto 10 november op de dyno bij Tovami en schrijft Henk een nieuw programma. Hopelijk gaan de gaten in de koppelkromme weg, die er door het spruitstuk in zijn gekomen.
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

IC voetje zit erin. Een goede buurman met veel ervaring in electronica heeft het voetje erin gesoldeerd. Ik vond het te link om het zonder ervaring te doen. Dubbelzijdige print en zeer dunne baantjes.
Bijlagen
100_7323klein.jpg
100_7323klein.jpg (47.23 KiB) 16932 keer bekeken
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Roald »

Verstandige keuze Jacques, als je dit zonder ervaring gaat doen is er meer dan een grote kans dat je de zaak te warm stookt.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

142pk en 193Nm aan de wielen. Eigenlijk wel een beetje te verwachten voor een standaard megane blok met alleen een ander uitlaatspruitstuk en sportkat.
Bijlagen
JacquesR1920L.jpg
JacquesR1920L.jpg (78.73 KiB) 16871 keer bekeken
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: cabrio van Jacques

Bericht door MaartenJan »

Zo'n 155 kroeg pk dus, prima waarden :mrgreen:
BUTTON_POST_REPLY