cabrio van Jacques

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Niels
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Vr 28 Aug 2009, 17:30

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Niels »

Heb je helemaal geen Lambdasonde meer, of wil je die er nog in maken?
Of hij moet in de downpipe zitten, maar zie hem niet :roll:
Zou persoonlijk die koppeling (met die klem eromheen) tussen je kat en middendemper er tussenuit halen, die lekken nogal graag en lijkt me overbodig?
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

@ Roald
Ik ook. Anders is het in ieder geval geprobeerd, ca 8 uur werk geweest en ervaring opgedaan met RVS lassen.
@ Niels
Lambda sonde komt er nog op. Op het konische gedeelte van de inlaat van de kat.
De koppeling op de uitgang is bewust gedaan. Dan kan ik mijn uitlaat recht hangen.
Niels
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Vr 28 Aug 2009, 17:30

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Niels »

Ok, duidelijk. Wil je de auto dan ook weer op de rollenbank meten om te zien of het wat (en zo ja hoeveel) oplevert?
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Nee.
Het is klaar. Ik ga een klijken hoe het rijdt.
Bijlagen
101_8173.JPG
101_8173.JPG (366.88 KiB) 15654 keer bekeken
101_8170.JPG
101_8170.JPG (201.99 KiB) 15654 keer bekeken
101_8168.JPG
101_8168.JPG (255.44 KiB) 15654 keer bekeken
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Als de R19 na een rit even stil staat, start die beroerd. Alle hitte gaat in het inlaatspruitstuk zitten. In het Engels heet dit heat soak. Vanmiddag de temperatuursensor verplaatst van het spruitstuk naar voor de vlinderklep.
Bijlagen
Hier zit nu de temperatuursensor.
Hier zit nu de temperatuursensor.
101_8176.JPG (388.93 KiB) 15626 keer bekeken
Hier zat nu de temperatuursensor.
Hier zat nu de temperatuursensor.
101_8177.JPG (312.28 KiB) 15626 keer bekeken
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Bryan »

hebben die motoren daar wel vaker last van zo'n heat soak? of is het afhankelijk van iets?
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Ik heb er last van en Arthuur (tutuur op RTC, die eerst het blok van Roald had) heeft er ook eens over gehad, dat hij er last van had.

In ieder geval: Als ik een stuk heb gereden en ik stop even, dan loopt de motor wat moeilijk na het start en wil afslaan. Alle warmte blijft in het inlaatspruitstuk zitten. Mocht je er last van hebben, dan kan je de sensor verplaatsen. Zo zat het een paar jaar later ook op de megane F7R.

(Je vraag ik jouw topic ga ik straks beantwoorden als het nog nodig is)
Laatst gewijzigd door 1 op Jacques, in totaal 0 keer gewijzigd.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Roald »

Daar heb ik geen last van, na een stuk rijden even stil staan (zeg 10 a 20 minuten) dan start ie juist het beste :lol:
Komt in mijn geval door die enorme 803 injectoren, koud starten is even weten is dat je een klein tikje op het gas pedaal moet geven.
Juist als de motor net niet helemaal is afgekoeld start hij het moeilijkst.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

De distributieriem en radiator maar weer eens vervangen. Het blijft altijd een klusje.
Bijlagen
101_8545.JPG
101_8545.JPG (543.19 KiB) 14297 keer bekeken
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: cabrio van Jacques

Bericht door fs1 »

radiator valt wel mee toch? de riem is wat anders! zo kan ie er weer tegenaan voor lange tijd Jacques!
BUTTON_POST_REPLY