Cabrio van Sareno (Sander)

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door Jacques »

Ik heb de motor met subframe en al laten zakken. Je kunt als je het subframe op pallets zet, de voorkant van de auto optakelen en over het subframe met blok hijsen. Vooral de stuurstang (op het stuurhuis) en de km teller kabel is lastig. Alle werkzaamheden aan het blok en de steunen gaan makelijker als het eruit is. Zeker dingen als het vervangen van je krukas en oliepomp keerring. Je auto kun je voorzien van zwenkwielen om hem te manuveren.
Voorbeeld
Voorbeeld
dieppe 003.jpg (38.5 KiB) 16358 keer bekeken
Koppakking: leen een compressie meter. Staan vaak ook op MP voor ca 20 euro. Je moet er een hebben met een lange slang of nippel ivm de diepe bougieschagten. Bij het topic van Bart (fs1) en mij staan aanwijzingen en foto's voor het inbouwen van blok en bak.
Sareno
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON Vr 01 Jun 2012, 17:36

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door Sareno »

Ik zit er nu serieus over te denken om dat blok er onderuit te laten zakken. Heb jij daarna het subframe weer gemonteerd en de motor van bovenaf geplaatst of heb je de auto weer over het blok laten zakken?
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door Jacques »

Nee. Ik heb alles op het subrame gemonteerd en vervolgens de auto weer over het subframe gezet. Kijk maar even in mijn topic zo rond juni 2011 (pinksteren was het). Ik had begrepen van o.a. Bart, dat het monteren van bovenaf een klein rampje zou worden i.v.m het nogal grote spruitstuk dat overal tegenaan botst. De auto over het complete subframe zetten is prima te doen. Even goed kijken of de boutgaten van het subframe in lijn zitten. Eventueel de carroserie op zijn plek duwen. Dat is prima met de auto zonder blok/bak erin. Ik heb het blok plaatsen helemaal alleen gedaan. Ik weet dat Christiaan Hofstede van Team1916v ook altijd de auto met een motortakel over het blok/subframe heen takelde. Ik heb daar geen foto's van.
Bijlagen
100_6926klein.jpg
100_6926klein.jpg (57.17 KiB) 16348 keer bekeken
Sareno
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON Vr 01 Jun 2012, 17:36

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door Sareno »

Een Meter als deze:

http://link.marktplaats.nl/582903774

Ik ga je topic wel even doorspitten. Ik heb alleen geen brug..
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door Jacques »

Meter is OK.

Een brug is echt super handig. Zeker een 2 Koloms brug. Maar als je geen brug hebt kun je met een takel de caroserie aan de voorkant optakelen. Als je zorgt dat er een aantal pallets onder je subframe liggen, dan kan met een pompwagen het hele spul er onderuit trekken. Vervolgens zal je dan of een subframe moeten monteren of een plank met wieljes om de cassoserie te verplaatsen.
Sareno
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON Vr 01 Jun 2012, 17:36

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door Sareno »

Ik ga ns naar de mogelijkheden kijken. Een takel moet zijn "voeten" ook kwijt kunnen natuurlijk. Of ik maak een soort brug waar ik een takel aan kan monteren. Wat zal het gewicht zijn van een lege neus? Kilo of 150?
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door Jacques »

Ik weet nog van de demontage van de megane. We hadden een balk aan het plafond met een loopkat en een kettingtakel. Zo'n takel, die je tegenwoordig voor 60 euro koopt en geschikt is voor 1000kg. De voorkant hing toen in de takels en uiteindelijk hebben we de brug laten zakken toen de auto-ambulance eronder stond en toen de neus naar beneden getakeld. Ik denk dat je schatting van ca 150kg wel klopt er van uitgaande dat de achterkant op zijn wielen blijft staan.
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door fs1 »

motor eruit halen met een takel is ook best te doen hoor, en je hebt er niet echt hulp bij nodig, en ook geen brug, en je subframe kan gewoon lekker blijven zitten, bij de motorwissels van m'n blauwe en de cabrio zijn de motors er ook langs boven uit getakeld en weer langs dezelfde weg in gelegd
Sareno
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON Vr 01 Jun 2012, 17:36

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door Sareno »

Zo heb ik het vroeger ook gedaan maar het verhaal van het spruitstuk komt me erg bekend voor.

Of is dat spruitstuk ook achteraf vast te zetten? Lijkt me lastig.
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door Jacques »

Spruitstuk moet er van bovenaf tussen en is inderdaad lastig te monteren. Maar het kan wel. Een stalen spaghetti spruitstuk sleutel je er veel makkelijker tussen. (hint)
BUTTON_POST_REPLY