bart z'n 19's

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Julianr19
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON Zo 17 Jan 2010, 15:42

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door Julianr19 »

ben jij ook bekend met een witte cabrio renault 19? verlaagd en dots velgen ik heb hem een paar keer gespot in bredene ben net terug van vakantie! ook langs sint niek gereden! je auto niet gezien:(
zoef*
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

ik snap het punt niet zo goed denk ik julian, als je voorbij sint-niklaas bent gereden weet je ook dat bredene niet echt bij de deur ligt en ik ken ook niet elke belg natuurlijk... dus nee, geen kennis van een witte 19 uit bredene :-p de mijne zal je ook niet te zien krijgen als je op de autostrade rijdt he ;-) ik woon midden in het centrum van de stad dus, zal moeilijk worden, 90% van de tijd staat de auto (de grijze dan nog) ook gewoon voor de deur geparkeerd omdat ik eigelijk niet zo gek veel rijd, de blauwe staat te stekene, bij m'n pa thuis, hopelijk niet te lang meer, maar daarvoor moet ik eerst de grijze verkocht krijgen, al beetje respons gehad maar nog maar max bod van 900 gehad, wil er toch graag rond de 1200 voor krijgen gezien z'n lage kilometerstand, ik hou nog effe vol dus :-)
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

gisteren nog eens het grootste deel van de dag aan de 19 gewerkt, eerste klus was alle bedrading leggen en herstellen, er zaten namelijk nogal wat nijpklemmetjes overal en nog wat op de originele bedrading, die allemaal verwijderd, waar nodig netjes terug aaneen gesoldeerd, bedrading voor de elektrische ramen achteraan gelegd en aangesloten, gelijk ook bedrading voor speakers in voor- en achterdeuren gelegd aangezien dan toch alles open lag, ook de powerkabel en rca kabels voor versterker gelijk gelegd, na dit alles effe de ramen getest, en achteraan staan zowaar de deurpanelen en alles er al terug op :-) verder al effe snel de radio geïnstalleerd, maar dan was het tijd om naar de garage (alle merken garage) te gaan, aangezien ik niet zo'n vertrouwen heb in mezelf om aan de remmen te werken en de abs eruit ging gaan, dat ging helemaal goed tot we de remleidingen gingen aansluiten op de cilinder, helaas 2 verschillende groottes aansluitingen, dus moest de auto achterlaten natuurlijk ;-) al goed dat ik nog steeds met de grijze rondrijd :-) meer nieuws komt eraan!
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door Xabre »

electrische ramen achter? leuk, hoe heb je dat gefixt? meer informatie please :shock: :mrgreen:
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

Afbeelding

makkelijk hoor, je neemt de motors van een voor raam mechanisme, en zet die over op een achterraam mechanisme :-)
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door Xabre »

eeuh ja ok... maar hoe heb je dat gedaan met de electra? ook de kabelboompjes uit een 5 deurs voordeuren gehaald, en hoe heb je dat gedaan met verder aansluiten voor 12v enzo?
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door Jacques »

Xabre, het aansluitschema voor een electrisch raam.

Als schakelaar kan je bv. type E405 van de firma Rick donkers gebruiken of een Renault raamschakelaar

Schema: De plussen van relais 1 en 2 komen via een zekering aan de permanente plus (bv. Accu of sigarettenaansteker)

Voor de plus van de ruitschakelaar kun je de bestaande een willekeurig al dan niet geschakelde+ gebruiken.

Afbeelding
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

ik heb van bas een groot deel van de kabelboom van een cabrio gekregen, dus dat was echt een makkie :-) maar het is ook goed zelf na te maken, je hebt alleen de juiste stekkers en knoppen nodig, 12v en massa
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door Xabre »

je hebt ook het middenpaneeltje bij de handrem gemonteerd las ik, lijkt dus net orgineel dan toch, heb je er een fotootje van?
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

nog niet :-)
BUTTON_POST_REPLY