bart z'n 19's

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

heb em uiteen gehad, vrij logisch waarom ie het niet doet, minstens 2 printbanen zijn kapot, niet meer te redden, dat wordt een ander knopje, tegelijk ook wel blij dat het dat maar is :-)

ook de remlichten blijven al niet meer de hele tijd branden, effe naar de schakelaar gekeken, en die zat helemaal niet meer op z'n plaats, effe terug goed gestoken en nu doet dat het ook weer :-)

wel weer iets anders, gisteren tijdens het gepruts in de zoektocht naar het elektrisch probleem onder kap nogal veel keer vonk vonk, en nu doet de boordcomputer het niet meer, het lichtje brandt nog wel, dat zie ik, maar geen info meer op het ding, is dat ergens apart gezekerd ofzo? de rest van de tellerbak werkt nog net zoals voorheen
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

laten we alle kleinigheidjes maar vergeten, vrijdag is de motor er mee gestopt, ik vermoed dat ie vastzit maar eigelijk heb ik hier niet echt kennis van, ik was effe naar de renault dealer gereden om m'n belgische papieren te gaan aanvragen (de auto komt uit NL) en op de terugweg ineens rammel en schurend geluid, dacht dat er iets loshing ofzo dus snel naar de kant, maar nog voor ik aan de kant was merkte ik al dat de motor niet meer draaide, eerst dacht ik weer dat elektrisch probleem maar de elektriciteit deed het nog aan het dashbord te zien (helaas)... dus ik bol uit, helemaal tot aan de zijkant, en daar staat de auto nu al 3 dagen te staan... lekker dicht bij m'n werk, dus ik rij er elke dag voorbij met de fiets, dat wel...

in elk geval, gelijk onder de motorkap gekeken, er kwam rook uit de darm van de luchtfilter naar de inlaat, verder voelde ie niet eens overdreven warm ofzo, ook op de temperatuur meter was helemaal niks te zien, hij stond net daarvoor nog op het eerste streepje toen ie nog reed, maar toch lijkt de motor vast te zitten :-( geen idee hoe het komt ook, ik was keirustig aan het rijden en de motor was kort geleden voorzien van nieuwe distributie enzomeer...

geen idee wat er nu op het plan staat eigelijk, moet effe nieuws afwachten van de verkoper :-)
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door MaartenJan »

Drijfstanglagers? in de vrij rolt het spul nog wel?
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

moet ik straks eens precies nagaan, maar in ik dacht dat dus wel, de starter kan alleszins niet bewegen, en ik kon blijven bollen met de koppeling ingedrukt, maar heb het eerlijk gezegd niet geprobeerd met em in versnelling te laten staan... zo meteen na het werk eens proberen duwen als ie in 1 staat...
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door MaartenJan »

Met in de vrij bedoel ik hetzelfde als met de koppeling in gedrukt ;)
Klinkt inderdaad als vastgeslagen, olie ververst met distributie wissel neem ik aan?
Dan toch die drijfstanglagers...
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

ja er zat meer dan genoeg en ook verse olie in... maar natuurlijk het olielampje brandde, het rode lampje bij de temperatuur (hoewel die goed was) en de olidrukmeter brandde ook, hoewel die ondertussen wel weer oliedruk aangaf... iemand die bij renault werkt aan wie ik het verhaal vertelde dacht ms oliepomp defect? ik weet het allemaal niet...
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door MaartenJan »

Versleten drijfstanglagers hebben ook invloed op je oliedruk en die moet wel goed zijn.
Anders loopt het sowieso vast. Denk toch dat het lostrekken wordt om te kijken wat er gebeurd is,
en daarna kijken of het een reddingsoperatie wordt of een andere blokje van mp trekken.
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

ander blok zit nog wel in de cabrio, die is draaiend geparkeerd :-) anyway, net er nog eens langs gepasseerd, in 1 ste gezet, handrem af, geduwd, maar dat ging zo niet :-) zit dus wel degelijk vast
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

right, ik heb er wat over zitten nadenken, en ik denk dat het volgende uit de bus gaat komen... we gaan de blauwe terug doen bollen met de motor van de cabrio erin, de cabrio gaat weg en de blauwe wordt het lange termijn project, de grijze moet ook nog steeds weg, maar nu (toch binnekort) ga ik terug laguna rijden...
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door MaartenJan »

Hoeveel ervaring heeft dat blokje? Bij 2 ton + zou ik toch even de drijfstanglagers vervangen c.q. checken
BUTTON_POST_REPLY