bart z'n 19's

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

MaartenJan schreefCOLON Als die niet goed sluit moet je ook hard en diep trappen voor er wat gebeurd.
dat zit er toch gewoon maar ingedrukt? kan je er zo met de hand uittrekken en terug indrukken? wat kan daar precies misgaan dan?

oja voor de lol ook nog een zeer slechte foto gemaakt gisteren voor de deur (nuja aan de overkant van straat, aan mijn kant wordt er niet geparkeerd)
Afbeelding
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

even bijkomende info, rechts achter is het ontluchtingsnippel afgebroken, en is er dus ontlucht via de remleiding aansluiting zelf, volgens de garagist kan het daaraan liggen... een andere remklauw wordt dus geregeld... maar desalniettemin had ik een soortgelijk probleem (ontlucht via leiding) op de grijze en die remde wel zoals het hoort
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door MaartenJan »

Er zit een terugslag klepje in de bekrachtiger, als die niet goed sluit verlies je dus druk / bekrachtiging.
Dat komt nog wel eens voor, maar het zou hem ook in de aanvullende info kunnen zitten (ontluchten via slang).
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door Jacques »

fs1 schreefCOLONeven bijkomende info, rechts achter is het ontluchtingsnippel afgebroken, en is er dus ontlucht via de remleiding aansluiting zelf, volgens de garagist kan het daaraan liggen... een andere remklauw wordt dus geregeld... maar desalniettemin had ik een soortgelijk probleem (ontlucht via leiding) op de grijze en die remde wel zoals het hoort
Ik zou eerst eens zorgen dat je weer kunt ontluchten rechts achter. Er zijn meerdere mogelijkheden: andere remcilinder, de oude nippel laten verwijderen via vonk-verspanen (dit is een methode waarbij via vonk-verspanen alleen de stalen nippel wordt verwijderd), of de leiding voorzijn van een banjo-bout en daar een ontluchtingsschroef indraaien. Dit laatste wordt wel eens bij motorfietsen gedaan. Nippel is van Goodrigde.
Bijlagen
bleednippel.jpg
bleednippel.jpg (15.83 KiB) 12344 keer bekeken
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

dus dan lijkt het unaniem, omdat ene leiding niet 100% goed ontlucht kan worden is het hele systeem niet goed ontlucht? ik ga lleszins proberen de andere klauw te verkrijgen, maar ik denk dat bas nog niet wakker is :-)
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door MaartenJan »

Is inderdaad wel de de makkelijkste stap en ook beste om die eerst te doen, als je 100% zeker weet dat het goed ontlucht is kun je verder. :)
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

ok dan gaan we dat maar eerst doen he, jammer dat er wat wachttijd overheen gaat gaan...

heb inde tussentijd al gezocht naar de kortsluiting, want dat was het, heb em ook gevonden, op een heel moeilijke plaats zonder brug, het is de constante plus van de starter die soms de behuizing van de starter raakt, iets te ver afgestript ofzoiets in die aard, kan het niet goed zien, heb er alleszins wat karton en wat tape tussen gestoken zodat het voorlopig wel effe geen gevaar oplevert, als ie toch op de burg staat voor de klauw kan ik daar gelijk eens aan

ook al weer wat aan de uitrusting van de auto gedaan, hij heeft nu 2 elektrische spiegels :-) hoewel alleen de rechtse in maar 1 vd 4 richtingen beweegt en alle andere zaken niet ben ik blij, ik denk gewoon kwestie van ander knopje (knopje komt uit de cabrio en heb geen idee of dat wel werkte) en zodoende zitten de deurpanelen er vooraan ook weer op, kan de deuren weer normaal open en dicht doen

we gaan er nog wel komen :-)
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door Jacques »

Je kunt de schakelaar v.d. spiegels gewoon openmaken. Er zit een printje in. Printbanen schoonmaken en alles werkt weer. Overigens past een Laguna schakelaar ook. Laguna schakelaar werkt, maar mechanisch moet je iets aanpassen. Ik heb eerst een Laguna schakelaar gebruikt. Alle beide spiegels deden het toen. Vervolgens heb ik het prinje van mij R19 schakelaar gereinigd en toen deden de spiegels het ook weer met de originele schakelaar.
100_6626.JPG
100_6626.JPG (31.29 KiB) 12331 keer bekeken
Bijlagen
100_6628.JPG
100_6628.JPG (27.29 KiB) 12331 keer bekeken
100_6627.JPG
100_6627.JPG (16.91 KiB) 12331 keer bekeken
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

zal dat vanavond eens bezien, had idd al gemerkt dat de schakelaar van de laguna identiek is, heb er zo nog eentje in m'n handen gehad een paar weken geleden :-) maar dus straks eens uiteen gooien, heeft wel al wat roest aan de klemmetjes buitenkant dus binnenkant zal ws ook niet meer zo netjes zijn
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door Jacques »

Je moet alleen de achterkant eraf halen. De rest van de schakelaar kan in elkaar blijven zitten.
BUTTON_POST_REPLY