bart z'n 19's

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: bart z'n 19's

Bericht door Roald »

Word een zeer nette cabrio zo,nu alleen die rsi badges nog vervangen voor 16v.
Anything worth doing is worth doing right!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n 19's

Bericht door fs1 »

't is hier maar stil de laatste tijd... ik heb vandaag nog eens een dagje besteed aan de auto :-)

Afbeelding
de linkerdeuren op de hoedenplank (zeil) van de touran

Afbeelding
een blauwe 19 zonder deuren :-p

Afbeelding
nieuwe mistlampen

Afbeelding
poging tot fotograferen van de H1-ledlamp, met quasi geen lichtbopbrengst :-(

Afbeelding
en nog eens, kan nog niet eens doorgaan voor dagrijverlichting :-(

Afbeelding
2de mistlamp geplaatst

Afbeelding
nog een poging ledlamp te fotograferen, hier is het toch al wat zichtbaar

Afbeelding
en nog eens

Afbeelding
en een totaalzicht in de regen, dan valt het al een beetje op, ook de stadslichtjes zijn vervangen door ledlampjes maar ook die vind ik keihard tegenvallen, misschien toch maar eens gewone H1-lampen gaan kopen, in het geel :-)

verdere acties vandaag:
*eerst dus nieuwe mistlichten en lampen geplaatst
*dan ervoor gezorgd dat de stuurwielbediening (origineel r19) weer werkt met de alpine radio (adpater bakje was kapot, had er gelukkig nog eentje)
*dan met de IR van de cv aan de slag gegaan, ik heb het zo gemaakt dat de ingewikkelde IR die erin zat nu weg is, en het simpele systeem (ontvanger met sleutel, dat altijd werkt) uit de blauwe erin in gebouwd, veel uitzoekwerk, maar met behulp van 2 relais werkt de cv nu op afstandsbediening :-)
*en last but not least: renault heeft de heel toffe functie uitgevonden dat de koffer van de cabrio NIET mee opengaat met de cv-knop (of afstandsbediening), anti-diefstal noemen ze dat voor als de de wagen geparkeerd staat met de kap open en iemand op de cv-knop in het dashbord zou duwen... uhum, knap lastig vind ik dat :-p extra draad getrokken naar achteren, wat aangepast in de achterklep, en hop, koffer gaat nu ook mee open met de cv :-)

bijna alles functioneel dus :-) maar er staat nog meer te komen, ik wil echt alles werkend hebben dat erop zit, er is een functie die de 4 ramen ietsje laat zakken als je de kap opendoet, dat doet de mijne dus niet (ik heb em het 1 keer zien doen ;-)) ik hoor wel een relais klik doen op dat moment, dus da's het volgende om te gaan onderzoeken

en ondanks dat de gehele audio al is aangesloten, heb ik em nog steeds niet afgesteld, dus dat moet ik ook nog een keertje gaan doen

al bij al een vruchtbaar dagje vandaag :-)
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: bart z'n 19's

Bericht door MaartenJan »

Lekker bezig, die led lampen is een nogo dus :(
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: bart z'n 19's

Bericht door Roald »

Sowieso lekker H1 lampen er in doen, tis een ouwe auto dus laat het ook lekker oldskool zijn 8-)
Wel weer lekker bezig hoor!
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: bart z'n 19's

Bericht door Jacques »

Ik gebruik een sleutel van SPY en kan ook mijn kofferbak apart openen. Dat geintje om je ramen wat te laten zakken, wil ik ook nog eens uitvoeren.
Ik heb vandaag overingens ook een Devil 4 in 1 gekocht. Kom je 22 juli naar de RTC meeting? Kunnen we bijpraten.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: bart z'n 19's

Bericht door Roald »

Ik kom iig naar de RTC meeting 22 Juli Jacques.
Anything worth doing is worth doing right!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n 19's

Bericht door fs1 »

Afbeelding
eindelijk eens een fotootje gemaakt van de uitdraai van de mapping, aan mij geen verdere uitleg vragen, ik ken er ook niks van :-p
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: bart z'n 19's

Bericht door Jacques »

Ik vind het nog steeds een mooi resultaat.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: bart z'n 19's

Bericht door Roald »

Is een hele nette uitdraai, koppel kromme is mooi vlak.
Heb even nog deze uitdraai opgezocht van Arno17 op RTC die een compleet standaard 2.0 16v Megane blok heeft, je ziet wel dat deze iets meer koppel heeft. wel veel minder pk's.

Afbeelding
Anything worth doing is worth doing right!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n 19's

Bericht door fs1 »

en nog een fotootje van dit weekend, niet spectaculair maar wel een mooi overall zicht op de auto, alle stootstrips zijn eraf geweest en in het matzwart gespoten zodat die er weer fris uitzien ipv grijs :-)

Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY