bart z'n 19's

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

ondanks dat m'n 16v zo wat elke denkbare optie heeft tot elektrische lampenverstelling toe, had ie vreemd genoeg geen elektrische spiegels, dinsdag pakketje toegekomen met 2 blauwe elektrische spiegels én deurkabelbomen erin! hopelijk dit weekend hiermee aan de slag, dan zijn de voordeuren ook weer klaar! vandaag wordt er normaal bij de garage verdergewerkt aan de de niet-abs remmen, het is eigelijk juist nog 2 kleinere wartels op de leiding zetten die dan opnieuw moet gefelst worden, maar ze ging het hoe dan ook oplossen vandaag, dan gaan ze em ook nog uitlijnen en is dat ook van de baan

met wat geluk komen ze morgen de grijze halen, en dan kan ik beginnen rondrijden met de blauwe, er moet wel nog steeds wat aan gebeuren;
*voorruit moet nog vervangen
*oliedruksensor moet nog nagekeken
*trekhaak moet er nog onder
*audio, handsfree bellen / gps, versterker enzo moet er nog in
*eens bekijken of ik er voor kan zorgen dat ik met 1 sleutel kan openen én starten ipv met 2 verschillende ;-)
*papierwinkel in orde brengen inclusief keuring en inschrijving

maar we komen er wel, het zal allemaal al een heel pak sneller gaan als ie voor m'n eigen deur staat ipv bij m'n pa thuis
Julianr19
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON Zo 17 Jan 2010, 15:42

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door Julianr19 »

bezige bij :D

wanneer staat ie voor je eigen deur als je die klusjes gedaan hebt?
zoef*
joeri16v
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 17:25

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door joeri16v »

hahaha, jij kunt ook niet stil zitten he :lol:
Afbeelding
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

geen idee, heb niks gehoord van de garage vandaag, morgen maar eens bellen, want morgevroeg komt er ws iemand om de grijze
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door Roald »

Die Fs1 is ook altijd bezig inderdaad 8-)
Anything worth doing is worth doing right!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

net van de garage mee naar huis gereden, hij staat hier nu voor de deur, maar ben effe toch niet zo blij :-(

de reden waarom ik de abs weg wou was dat ik de rempedaal keidiep moest indrukken, maar da's nu dus nog steeds het geval, en naar mijn gevoel remt ie ook helemaal niet goed, nochtans zijn de leidingen volledig ontlucht enzo... iemand enig idee wat dat kan zijn?

en nog wat naders, bij het (hard) opschakelen, grote schokken, alsof er een motorsteun defect is ofzo (wat niet kan want die zijn nieuw) of er iets scheelt met de veerpoten (maar dat kan ook niet want toen die nog onder de grijze zaten alles ok hiermee), in elk geval, ineens tijdens zo'n schok, niks van power meer, en daarmee bedoel ik dan de elektriciteit, viel gewoon helemaal uit... ik de motorkap open, rook precies een beetje verbrand ofzo maar zag niet direct iets, paar minuutjes later kon ik wel ineens weer contact aanzetten en starten en doorrijden...
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door Xabre »

Weet je echt wel zeker dat je remmen wel 100% ontlucht zijn? Ik weet bijna zeker van niet. Hoe heb je ontlucht?

Haal anders een EeziBleed pakketje bij de Brezan(20 euro), hiermee kan je mbv de reserveband het systeem op druk zetten en zo alle 4 remmen op je gemak ontluchten. Mocht zelfs dat niet goed zijn dat lijkt je hoofdremcylinder wel niet fris meer.

Tweede probleem lijkt wel ergens kortsluiting? Ergens een draad waar de isolatie van af is?
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

nja vreemd, ik neem toch aan dat ze bij de garage wel kunnen ontluchten... hoofdremcilinder? is dat dat grote ding of dat kleine ding dat op dat grote ding opzit? oj,a de remlichten branden ook ineens constant, waar zit die stekker/knop?

2de is idd ws iets onnozels dat ik wat beter zal moeten onderzoeken, maar heb der nu effe geen zin in dus :-(
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door MaartenJan »

Klinkt als een massa probleem, dat uitvallen, zou dat allemaal goed controleren (massa linten).
Je remprobleem kan je Hoofdremcilinder zijn, dat kleine ding op dat grote ding inderdaad.
Maar het kan ook dat grote ding zijn (rembekrachtiger), hier zit een klepje in, waar die dikke vacuumslang heen loopt.
Als die niet goed sluit moet je ook hard en diep trappen voor er wat gebeurd. Gewoon goed controleren, denk het laatste, defecte hoofdremcilinder uit zich meestal in opeens heel diep trappen zonder dat het uberhaupt remt.
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door Jacques »

Remlichtschakelaar zit boven je pendaal (net onder je dashbord)

Er zijn 3 motorsteunen. Kunnen alle 3 stuk. Een rechtsvoor, een links naast de bak en een gietstuk van alluminium achter het motorblok ter hoogte van de startmotor.

Heb je nu nog een ABS?
Indien nee. Ik had met 20.6mm hoofdremcilinder ook wat moeite met ontluchten. Als je toch een nieuwe koopt, ga dan voor een wat grotere bv. 22.2mm. Dan gaat het ontluchten ook veel vlotter.
BUTTON_POST_REPLY