Ronald's Race-19 16V

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Weinig gedaan laatste tijd, op het moment bezig met de kabelboom voor de stand-alone ECU en een testopstelling gebouwd.

De schuur laatst opgeruimd omdat er een huurder bij komt om de kosten een beetje te drukken, valt nog niet mee als de vloer een beetje leeg moet en de zolder eigenlijk al helemaal vol ligt.. :lol:

Vond het toch wel een mooi plaatje zo. :)

Afbeelding
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Vanavond bezig geweest met het uitzoeken van de bedrading en het maken van een kabelboom voor de KDFi ECU. was op zoek naar pin-bezetting van de draadboom richting dashboard zodat ik die kan integreren in de nieuwe kabelboom. :) Heb ze allemaal doorgemeten en ben alleen nog opzoek naar de herkomst van Pin A3/A6 en C4. maar daar kom ik nog wel een keer achter.

Zal vast wel nuttige informatie zijn voor mensen die met een motorombouw bezig gaan, het gaat hier om een F7P kabelboom dus niet om een F7R kabelboom, er kunnen dus verschillen in zitten. voor de duidelijkheid, +15 is geschakelde plus en +30 is constant plus. voor de oliepeilsensor en koelvloeistoftemperatuursensor ben ik nog op zoek naar de kant van de plus, aangezien de accu van de 19 leeg was kon ik dit niet nameten, vandaar het vraagteken er achter. :)

Bruine stekker:

A1: LEEG
A2: LEEG
A3: ?
A4: N.V.T.
A5: LEEG
A6: ?
A7: +15 (Koelfan relais)
B1: Toerenteller (Bobine witte stekker Pin C)
B2: LEEG
B3: LEEG
B4: Oliepijlsensor (+-?)
B5: Oliepeilsensor (+- ?)
B6: Koelvloeistoftemperatuursensor (bruine stekker)
B7: Oliedruksensor (meter)
C1: Koelvloeistoftemperatuursensor (bruine stekker)
C2: Oliedruksensor (lampje)
C3: LEEG
C4: ?
C5: LEEG
C6: LEEG
C7: +15 (Bobine/Dynamo gele draad)
D1: +15 (Brandstofpomprelais)
D2: LEEG
D3: Spanningsregelaar dynamo gele draad(lampje)
D4: Achteruitrijverlichting
D5: Leeg
D6: +15 (Achteruitrijverlichting)
D7: Signaaldraad startmotor

Grijze stekker:

A1:+30 (voeding ECU Pin 1)

Zo, dat was 'm weer. (Y)
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Zo, aangezien ik alles links en rechts een beetje weggewerkt heb en ik de brug dus weer vrij heb ben ik maar eens aan de 19 16V verder gegaan, er zat nog wat laswerk aan de dorpels. wist dat er wat rottigheid zat maar dat er zoveel aanwezig (of afwezig.. net hoe je het bekijkt) was.. dat was een verrassing. :p

De 19 met veel moeite op de brug gekregen met blokken hout e.d., hij is wel een stukje lager als dat ie ooit was.. :D
Afbeelding

De achterasophanging.. blijf het knap vinden dat ik die achteras nooit verloren ben. :~ :lol:
Afbeelding

Extra afwateringsgaatje in de kokerbalk...
Afbeelding

Buitendorpel met nog een stukje binnendorpel..
Afbeelding

Nieuw stukje binnendorpel in elkaar getimmerd en er onder gelast
Afbeelding

Nieuwe buitendorpel er tegenaan. :)
Afbeelding

Andere kant had ik inmiddels al klaar. :)
Afbeelding

fatsoenlijke achterasophanging :)
Afbeelding

Inmiddels is alles ook al netjes doorgelast en staat het al in de zinkspray, mn deur gaat nu ook weer gewoon altijd netjes dicht ipv af en toe wel en af en toe niet afhankelijk van hoe ik de auto parkeerde. :p

Komt toch altijd meer bij kijken dan je denkt maar zo kan ie er voorlopig weer tegenaan. tis wel prettig om weer even te beginnen met een frisse carosserie. :)
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door MaartenJan »

:shock: :o dat was wel echt nodig Ronald, zo de hannes!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Roald »

Dat was inderdaad hard nodig, zat meer rottigheid dan je zou verwachten, maar top dat je het zo aanpakt.
MaartenJan schreefCOLON:shock: :o dat was wel echt nodig Ronald, zo de hannes!
Anything worth doing is worth doing right!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Zo, even genoeg roest gezien..

Ik had van de week een setje AP 4pots RenaultSport remklauwen gescoord en Tarox schijven en die heb ik vanavond even gemonteerd. alles paste eigenlijk prima tot de velg er op moest.. de spaken zaten muurvast op de klauw, met 1cm spoorverbreder er tussen past 't wel maargoed, ik had al zoveel ruimte in de voorschermen.. NOT! :p

Naja, die voorschermen waren toch al krap dus toch maar een setje Maxi schermen er op schroeven ofzo. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben er blij mee! ze zijn superlicht overigens vergeleken met de RS klauwen die ik hiervoor had. dat probleempje met de voorschermen komt wel een keer een oplossing voor, heb nog 2 oude schermen liggen die ik eerst even ga aanpassen met een hamer totdat het past, dan weet ik wat er weg moet en of het uberhaubt wel wil met originele schermen, met de spoorverbreders er tussen en Cup onderstel is die 9cm breder dan origineel en aangezien ie ook wat lager is dan origineel is het mischien ook wel wat veel gevraagd van een origineel voorschermpje. :lol:
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Roald »

Mooi spul man die remklauwen, maar maxi schermen voor word denk ik beetje erg overkill, lijkt me dat dit dan een custom klusje word.

Hier nog een foto van iemand van retro-renault.com die een maxi aan het bouwen was:

Afbeelding


Afbeelding
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door MaartenJan »

Wat een vette klauwen, en als je zo kijkt steken ze helemaal niet zo veel buiten de schijf uit i.v.m. b.v. RS klauwen.
Custom voorschermen? :lol:
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Xabre »

Ziet er toch ook totaal niet uit tenzij je voor 20cm extra spoorbreedte creëert en achter 40cm
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door MaartenJan »

Dat sowieso, op die foto lijkt het nog wat erger want volgens mij zit er geen motor in, dus voor lijkt het gat nog groter :lol:
BUTTON_POST_REPLY