Ronald's Race-19 16V

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Zo, vanavond weer een stukje gelast. normaal gesproken zitten er van die "flappen" aan de bodem bij de overgang van de vloer naar de achterbankzitting met daartussen een kitlaag. aangezien de kooi daar en die ook wel op lasplaten staat die weer aan de dorpel vast zitten leek het me ook wel handig dat de kooi niet op een halve kitnaad staat. daar gaat ie namelijk gewoon doorheen bij een koprol. achter die kitnaad was 't 1 groot gapend gat dus ik heb de flappen er af gehaald en die 2 delen aan elkaar gelast met een plaat zodat dat niet meer gaat gebeuren, het nut van die flappen zag ik sowieso niet, daar blijft alleen maar rommel bovenop liggen en dat zal ook wel de reden wezen waarom ie daar stokverrot was.

Tevens bijna de hele kokerbalk daar vernieuwd, was vanaf de achterasophanging tot aan de tank helemaal rot en de gaten vielen er in. :)

Afbeelding

Staat nu in de zinkspray, moet nog even wat strijkkit overheen om te zorgen dat er geen rommel achter kruipt en dan een laagje tectyl er over om het af te maken.

Alleen nog de andere kant doen en dan de voorste krikpunten aanpassen zodat de bouten van de kooi wat beter uit komen. die zitten namelijk net op de rand van het krikpunt dus dan komen de bouten schuin te zitten, dat zit wel goed vast en zo heb ik ook jaren gereden maar het geeft me toch een beter gevoel als dat gewoon netjes zit. :)

Daarna de hele bodem kaal maken en voorzien van een frisse laag coating. :)

Het is allemaal enorm veel werk maar zo weet ik in ieder geval wat ik heb en ben ik als het goed is voorlopig weer van het laswerk af iedere APK. :D
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door MaartenJan »

Goed bezig maar wat een werk zeg :geek:
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Niet echt een update.. maar toch. :)

Gisteren de achteras er weer onder gezet en de 19 op de wielen gezet. :)

Afbeelding

Alleen achter de achteras nog even kaalmaken en in de tectyl zetten en voor de zekerheid de achterbumper er nog even af maken om te kijken of daar nog inspectiegaten zitten. :p er is ook een bumpersteun afgebroken dus die pak ik dan ook nog even mee.

Afbeelding

Fotootje buiten.

Afbeelding

Let niet op de rare kieren tussen het plaatwerk, de voorschermen hangen er los aan omdat ie anders niet rolt. iemand nog zo'n uitrol-tooltje te leen ? :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door MaartenJan »

Staat wel vies dik zo 8-)
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Xabre »

Hoe heb je die achterdempers bevestigd? gat boren in carroserie?
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

De halve bodem is vervangen door Megane spul :p
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Roald »

Mooi werk hoor kerel, dikke thumbs up!
Anything worth doing is worth doing right!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Zo, de problemen met de schermen lijken ook opgelost. van Steven zo'n schermenroller geleent en me even flink uitgeleefd vanavond. :D

Enkel wat tegen het randje aan rollen had geen zin en alleen de rand om rollen was bij lange na niet genoeg dus uiteindelijk het hele scherm verwarmd en een aantal keer van boven tot onder zitten rollen. Uiteindelijk toch bijna een centimeter er bij gerold en het lijkt nu gewoon te passen, wat het doet met ruig circuitgebruik is nog de vraag. veel veerweg zit er niet in dus ik verwacht geen problemen. :) Paar keer even flink ingestuurd de drempel van de loods over geduwd en dat ging prima. :)

Het staat anders wel heel dik, morgen de andere kant doen. :D

Afbeelding
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Roald »

Mooi werk hoor ziet er ook inderdaad erg dik uit!
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Xabre »

Cool, kan ik die roller ook ff lenen :D
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
BUTTON_POST_REPLY