Ronald's Race-19 16V

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Ronald16V »

Roald schreefCOLONFlink bezig weer, gelukkig dit keer niet de nacht voor het ringweekend 8-)
Geen idee, Tim z'n Williams staat nog hetzelfde te wachten volgende week ;)
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Ronald16V »

Zo, ik heb er van de week voor het eerst mee gereden. bak schakelt goed maar uiteraard slipt de koppeling omdat er waarschijnlijk nog wat bakolie in zit. Had verwacht dat ik het wel schoongekregen had maar dat viel even mooi tegen..

Hij is opzich wel rijdbaar maar in de hogere versnellingen boven de 5000 RPM begint ie te slippen, aankomend weekend toch maar wat ronden Nürburgring doen en dan is het maar even zien of de troep er een beetje uit brand.. anders maar vervangen..
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Ronald16V »

Veel gesleuteld, weinig update's hier omdat daar gewoon even geen tijd voor was... afgelopen weekend richting Nürburgring, slippende koppeling was uiteindelijk weg..

Helaas niet veel gereden, welgeteld 1,9 ronden.. dynamo afgebrand, accu leeg.. af laten slepen.. enz..enz..enz..

Afbeelding

R19 16V staat nog in Duitsland te overnachten bij de Ring.. volgende week maar eens ophalen en kijken wat de schade is...
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door fs1 »

gezellig... het zit je effe niet mee precies... succes zou ik zeggen!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Roald »

Klote man.....
Anything worth doing is worth doing right!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Ronald16V »

Vanavond zat ik eens even rustig achter de PC wat Ringfoto's op te zoeken, kom ik ineens een foto van mezelf tegen..

En jawel, iemand ooit gele koplampen gezien op 6Volt ? :lol:

Afbeelding

Dit is overigens de bocht die je nog ziet op de eerste foto waar hij langs de kant staat.. hij viel daar al nagenoeg uit en wat al druk op zoek naar een veilige plek om 'm neer te zetten.. Geen helm op omdat het even een rustige testronde was..
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door MaartenJan »

Je moet je lampen ook niet aan doen met een lege accu :lol: :mrgreen:
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Roald »

Das van die dagrijverlichting man :lol:
Anything worth doing is worth doing right!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Ronald16V »

Zo.. even een update hier..

Zoals sommigen gehoord/gelezen/gezien hebben is mijn Ring-weekend nogal van korte duur geweest na al die moeite om 'm op tijd klaar te krijgen voor het mooiste RTC-weekend van het jaar, na nog geen 1,5e ronde brande m'n dynamo af en kwam ik stil te staan..

Dit is de laatste foto die gemaakt is... daar was de accu al bijna leeg aan de koplampen te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Gevolg, €215,12 afsleepkosten en nog waarschijnlijk 100 euro voor manuren voor de Ring. en uiteraard een auto die niet meer rijdbaar was, ik had dacht ik alles wel bij me om een 19 16V midden op straat uit elkaar te draaien en weer in elkaar te zetten behalve een dynamo dus dat feest ging niet echt door..

Afbeelding

Kortom, auto laten staan en vandaag die kant maar eens opgereden met een nieuwe dynamo, half uurtje gesleuteld.. motor gestart en jahoor.. de accu laad weer op..

Ik had de hele week al gezegt dat ik de Ring er niet meer mee op zou gaan die dag omdat ik er een beetje klaar mee was zo en omdat ik de motor ook niet meer zo vertrouwde omdat ie de laatste weken meer olie verbruikte dan benzine..

Maargoed, dan sta je daar met je 19 16V met kooi en Ringsticker.. met een 15rondenkaart in het deurvak en de helm onder je armen.. Kortom, toch de Ring maar even op en een ronde gereden al ging dat voor geen meter, ik vertrouw de motor dus niet echt meer dus gewoon even rustig wat lijnen gereden, enkel bij Kesselchen omhoog nog even tot de 7000 RPM doorgerost maar hij begint hoog in toeren af en toe heftig blauw te roken.. de carterventilatie zit ook continue vol met olie incl. de inlaat dus waarschijnlijk spuugt ie steeds liters olie door de carterventilatie weg door de hoge carterdruk van de gare zuigerveren... :worship:

Uiteindelijk bij Guilia een Pizza gescoord, bij Adenauer Forst nog naar boven gelopen en nog een stukje doorgewandeld naar Fuchsrohre.. ondanks dat dat nogal een linke plaats is om te kijken (je mag er dan ook niet echt komen. :p ) ziet het er verschrikkelijk gaaf uit.

Rond een uurtje of 20:00 maar eens richting NL gereden, terugweg lekker doorgereden en verder geen problemen, auto gedropt in de stalling in Wezep en van de week eerst maar eens even wassen.. daarna de 2.0 maar is in elkaar schroeven en er in hangen.

Nog even een fotootje van de dynamo.. daar heeft een hoekje van in brand gestaan..

Afbeelding

Verder een mooie dag gehad, best aardig weer in vergelijking tot Nederland, hele dag zon alleen het einde van de dag een paar spetters regen..

Mijn favoriete bocht.. Wehrseifen :)
Afbeelding

Duitse humor ? niet parkeren (@Adenauer Forst) :worship:
Afbeelding

En de 19 weer terug in z'n hok. ;)
Afbeelding

@Tim, Nog bedankt voor de rit die kant op! :mrgreen: :D
Niels
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Vr 28 Aug 2009, 17:30

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Niels »

Das wel een minder Ring weekend dan ondanks alle voorbereidingen, maar mooi dat je de auto alweer thuis hebt ;)
BUTTON_POST_REPLY