Xabre's 19 16V

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: Xabre's 19 16V

Bericht door Xabre »

werd ff een beetje gek in Nederland, dus tandenborstel gepakt en in de auto gesprongen en naar Frankrijk gecruised.. beland in Blangy-sur-Ternoise, daar hotel opgezocht, 's avonds laat, mensen (dik in de 70+) stonden wel een beetje gek te kijken 's avond om 9 uur ineens een Hollander voor de deur :mrgreen: beetje met handen en voeten duidelijk gemaakt dat ik wilde overnachten voor 1 of meerdere dagen, allemaal prima, super vriendelijke mensen 8-) 8-) 8-)

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&client ... 89,,0,5.23

wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alleen maar door binnen weggetjes gegaan :D in 4 dagen tijd er 1500 km opgedrukt

helaas op terugweg in België wat schade opgelopen (achterlijke klote wegen daar!! die gasten kunnen nog niet eens 1 knap stuk asfalt neerplempen), waarschijnlijk door een obstakel of kuil in linker achterwiel diep ingeveerd en heeft bij uitveren een stuk buitenscherm omgevouwen, nu is het binnenscherm zichtbaar :shock:
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Xabre's 19 16V

Bericht door MaartenJan »

Gaaf, mooi hotel ook zo te zien! De wielrand naar buiten gevouwen?! lekker, de wegen in belgië zijn ontzettend bagger inderdaad.
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Xabre's 19 16V

Bericht door fs1 »

zo is dat, op dat vlak kunnen ze hier bij ons nog wel wat leren van jullie in NL!

maar verder wat ik me vooral bedacht, zomaar zo'n stuk gaan rijden met de 19 16v? die moet echt wel in zeer goeie conditie zijn dan Xabre, chapeau!
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: Xabre's 19 16V

Bericht door Xabre »

probleemloos gelukkig :D heb ook geen Europa pechhulp :oops:

gelukkig kan ik morgenochtend al terecht bij de schadehersteller, die gaat de rand weer dichtvouwen/lassen (?) etc en opnieuw tectyleren, er hoeft gelukkig niet gespoten te worden
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: Xabre's 19 16V

Bericht door Xabre »

zoek 't verschil met origineel :D

Afbeelding
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Xabre's 19 16V

Bericht door fs1 »

herspoten? anders zie ik het niet?
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Xabre's 19 16V

Bericht door Roald »

Ik sluit me bij de reactie van FS1 aan ?!?
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: Xabre's 19 16V

Bericht door Xabre »

Ook dat maar normaliter zit er ook zo'n naad in van voor tot achter, dies nu weg ;)
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: Xabre's 19 16V

Bericht door Xabre »

Even wat stof afblazen hier:

Vandaag voor het eerst sinds 4,5 maand weer eens de 19 gestart, de accupool er weer op, daarna eerst even 3x10 seconden starten zonder bobine kabel om de olie even te laten rond gaan en daarna starte ze weer in 1x ;D toch weer even compleet anders als je dagelijk VW rijdt..

Verder even wat fuseetjes opgeknapt, even 1,5 week in de azijn gelegd en daarna kwamen ze er zowat als blank metaal weer uit.. even zinkspray en laagje zwart erover, ziet dat er ook weer een beetje toonbaar uit. Verder even nieuwe lagertjes en naven erin en dan kan de rest van 't nieuwe remmen spul erop :P

Afbeelding

Afbeelding

weer lekker gehobbybobt :D

Tevens vorig jaar al een andere accu geplaatst, zo'n race ding. Werkt prima, ook voor dagelijks. Scheelt 11 kilo

Afbeelding
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Xabre's 19 16V

Bericht door Jacques »

Andere fusees. Waarom? Waar zijn je 4 pots remklauwen?

Wat betreft je accu. Ik gebruik ook Gel accu, maar dan voor de motorfiets (2cyl. 1000cc). Maar het ziet er wel grappig uit zo'n klein akkuutje in een R19.
BUTTON_POST_REPLY