Roald's 19 16v ph2

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Ronald16V »

Robertow schreefCOLON
Ronald16V schreefCOLONZo, vandaag maar eens even wat werk verricht aan deze 19 16V, na wat inspecteren kwam ik er achter dat deze 16V technisch net zo goed/netjes is als de buitenkant. man.. wat een geweldige 16V !

Vanmorgen de distributieriem/rollen vervangen dus die kan er weer even tegenaan ;)

Heb nog foto's maar die krijg ik niet geupload hier vanwege de grootte.. 600pixels breed is niet veel :roll: 800x600 wil niet ?
ik zal de maximale breedte op 601 zetten, zodat 600 wel mag ....

Ik ben ook een poging aan het wagen een autoresizer erop te zetten zodat dit soort limieten niet nodig zijn, echter zit dat niet echt mee ;-)
Hij doet het nog niet hoor met 800x600.. ;)
Robertow
Beheerder
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON Za 18 Apr 2009, 21:08

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Robertow »

Ronald16V schreefCOLON
Robertow schreefCOLON
Ronald16V schreefCOLONZo, vandaag maar eens even wat werk verricht aan deze 19 16V, na wat inspecteren kwam ik er achter dat deze 16V technisch net zo goed/netjes is als de buitenkant. man.. wat een geweldige 16V !

Vanmorgen de distributieriem/rollen vervangen dus die kan er weer even tegenaan ;)

Heb nog foto's maar die krijg ik niet geupload hier vanwege de grootte.. 600pixels breed is niet veel :roll: 800x600 wil niet ?
ik zal de maximale breedte op 601 zetten, zodat 600 wel mag ....

Ik ben ook een poging aan het wagen een autoresizer erop te zetten zodat dit soort limieten niet nodig zijn, echter zit dat niet echt mee ;-)
Hij doet het nog niet hoor met 800x600.. ;)
Grm dan luistert dit forum dus niet bepaald naar de goede limieten :P
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Zo zal m'n topic hier ook eens updaten :lol:

Na een tijdje even niet zo heel veel te hebben gedaan een kleine update!
Allemaal kleine dingetjes aan het doen geweest en vandaag even m'n originele luchtfilter vervangen voor een K&N inleg filter.
Oude papieren luchtfilter was in m'n herinneringen 2 maanden geleden schoner was immiddels lekker zwart aan het worden (niet goed te zien op de foto heb nog steeds dezelfde crap camera :P )
Moet zeggen merk wel vooral onder in de toeren (tot 3500 rpm) dat ie nu merkbaar makkelijker door z'n toeren heen komt met het K&N filter.

Verder ook eindelijk een mooie nieuwe heldere linker buitenspiegel, was allemaal van die rooie meuk doorheen gaan lopen, moet zeggen kijkt toch wel weer relaxed

Tevens ook bezig om de audio toch maar weer in te bouwen, hieronder een foto van de subkist in progress, staat nu in de grondverf eindelijk (heb er een liter doorheen geholpen
Nu de grondlaag nog schuren en dan kan hij eindelijk hoogglans zwart worden gespoten met blanke laklaag.

Verder word eind volgende maand de voorkant van de 16v opnieuw gespoten zodat ik van die bergen met steenslag op de voorkant af ben en het kleurverschil wat in de motorkap zit ten opzichte van de rest (is ooit onder garantie vervangen geweest)

Hier nog een selectie van de foto's:

Nieuwe spiegel, geen rooie meuk meer :D
Afbeelding


Alleen nog het doosje, filter zelf zat er al in :lol:
Afbeelding


De subkist in aanbouw+glad gemaakt en in de grondverf
Afbeelding


En het oude gare papieren luchtfilter
Afbeelding
Anything worth doing is worth doing right!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Zo gisteren en vandaag weer lekker geld aan de 16v aan het uitgeven geweest :D
Gisteren een nieuw rechter raamrubber besteld (de lange die bovenlangs loopt) deze begon aardige bobbels te krijgen, weer lekker afgezet door den renault dealert :lol:
Kosten 58,- euro, prijs dus wederom gestegen , Xabre had hem voor me opgezocht in zijn dialogsys daar was hij nog 48,- incl Btw.
Vandaag nieuwe schijven+blokken voor besteld bij de autopartsonline met de textar sportblokjes ben benieuwed of de lovende kritieken op het RTC forum kloppen met m'n eigen ervaring dalijk, maar gok dat het wel goed komt.
Meteen voor maandag A.S. een afspraak gemaakt voor montage, voor 50 euro ga ik niet zelf lopen prutsen al had ik Ronald op BBQ meeting al gevraagd of ik zijn brug ff mocht lenen.
Bij deze hoeft dat dus niet meer, hoef ik Ronald er ook niet voor lastig te vallen ;)
Klein detail is ook dat ik er haast mee heb gezien de blokken en schijven nu wel heeeeel dun zijn :oops:
Anything worth doing is worth doing right!
bazz
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON Di 28 Apr 2009, 18:22

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door bazz »

Roald schreefCOLONZo gisteren en vandaag weer lekker geld aan de 16v aan het uitgeven geweest :D
Gisteren een nieuw rechter raamrubber besteld (de lange die bovenlangs loopt) deze begon aardige bobbels te krijgen, weer lekker afgezet door den renault dealert :lol:
Kosten 58,- euro, prijs dus wederom gestegen , Xabre had hem voor me opgezocht in zijn dialogsys daar was hij nog 48,- incl Btw.
Vandaag nieuwe schijven+blokken voor besteld bij de autopartsonline met de textar sportblokjes ben benieuwed of de lovende kritieken op het RTC forum kloppen met m'n eigen ervaring dalijk, maar gok dat het wel goed komt.
Meteen voor maandag A.S. een afspraak gemaakt voor montage, voor 50 euro ga ik niet zelf lopen prutsen al had ik Ronald op BBQ meeting al gevraagd of ik zijn brug ff mocht lenen.
Bij deze hoeft dat dus niet meer, hoef ik Ronald er ook niet voor lastig te vallen ;)
Klein detail is ook dat ik er haast mee heb gezien de blokken en schijven nu wel heeeeel dun zijn :oops:
Heb er ook remmerij van autopartsonline onderzitten en heb er geen problemen mee
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Zo weer eens een update :D
De afgelopen dagen lekker geld uitgegeven aan de 16v met als klapstuk nieuwe schijven en blokken voor vanmorgen gemonteerd 8-)
Het is uiteindelijk het sport setje van de autopartsonline.nl geworden met de gegroefde schijven+textar sportblokken, gezien dit 3 tientjes goedkoper was dan de gladde schijven met de textar sportblokken.

Twee kleine dingen tegengekomen tijdens het vervangen:

Puntje 1: 1 of andere onverlaat had het minimum remvoering dikte kabeltje niet gemonteerd in het verleden, handremlampje op het dash had allang moeten branden!
Dit opgelost gezien er gelukkig zo'n kabeltje meegeleverd is met het setje Textar sport remblokken.
Puntje 2: De rechter remklauw voor bleek de behuizing aardig van klem te zitten (dat ding waar je de remblokken in propt) , had al zo'n vermoeden gezien de auto aardig naar links trok met remmen.
Dit opgelost door de roestaanslag er van te verwijderen en een lekkere spuit kopervet er op, klauwtje loopt nu weer 100% soepel.
Hierdoor waren de oude remblokken aan de rechterkant ook volledig weg gesleten, zat misshien nog 1 a 2 mm voering slechts op terwijl de blokken links nog een prima dikte hadden (bijna 1 Cm)

Verder afgelopen week m'n nieuwe ruitgeleider voor de deur rechts binnen gekregen gezien er bobbels op beginnen te komen :evil:
Vandaag of morgen als ik zin heb die er maar op prutsen 8-)

Gisteren ook nog nieuwe motorolie+filter er in laten gooien (5w 40 vol syntetisch shell helix ultra blablabla) dus ook het torretje is weer helemaal verzorgd :mrgreen:

Net opweg naar huis merkte ik meteen al dat de remklauw rechts voor nu helemaal goed vrij loopt, auto reageert nu veel directer (duh :P) als je op het gas drukt, het scheef remmen is ook niks meer van te merken, remt weer zoals het hoort.
Ondanks dat ik de nieuwe schijven en blokken nog een goede 200 Km op elkaar moeten laten inslijten en dus nog niet hun maximale remkracht bereikt hebben , merk ik nu meteen al dat de textar sport blokjes veel meer bite hebben dan het originele spul, wat ik best slap vond remmen.

Nou dat was hem voorlopig dan weer, volgende grote klus staat voor het voorjaar in de planning, dan wordt de voorkant (steenslag schade) opnieuw gespoten, linker achterspatbordrand weer strak gemaakt (beginnend roest plekje) en de achterbumper opnieuw gespoten.
Zodat ook beide bumpers dan mooi in de blanke lak zijn meegespoten.

Wat er daarna gaat gebeuren is nog een verrassing maar het is iig motorisch :mrgreen:

Grtz,

Roald
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Xabre »

eeuh moet er geen 10w40 half synt in
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

VeldMuijz schreefCOLONop kroonoil.com staat 5w40?
Klopt inderdaad, ook nog even gekeken.
Xabre heeft gelijk dat in de boekjes 10w 40 half word aangegeven, echter toen de 19 16v gebouwd werd was er denk ik nog geen 5w 40 vol synthetisch ?!?
Als ik de product eigenschappen er op nalees bij krooniol.com lijkt me dit goed aan te sluiten op de eigenschappen van de F7P motor.
De renault dealer in kaatsheuvel waar ik de 16v gekocht heb had er ook 5w 40 vol synth. in gemikt en m'n eigen renault dealer vorig jaar ook.
Nu ben ik langs de euroblaster geweest, gezien je op zaterdag korting krijgt op het filter (gratis :mrgreen: ) en je shell helix ultra krijgt waar ik toch redelijk van gechameerd ben, en ook hun smeertabellen geven 5w 40 vol synth. aan voor een F7P motor.
Was er in den beginne vorig jaar ook sceptisch over en kruiste m'n vingers maar dat het blok die toch best dunne olie leuk vond. (drijfstang/krukaslagers)
Blijkbaar wel, blokje loopt er echt heerlijk soepel en rustig op nu al 30.000 km.
Kan nu ook goed merken dat er weer verse olie+filter in zit, blok blijft stuk koeler en hoor de fan minder snel aanslaan nadat ik de auto stil zet na een lange(re) rit.

Vanmorgen nog even stukje aan het cruisen geweest met de 16v en wat een verschil, die klemmende rechter remblokhouder was echt het probleem waarom ik de auto steeds trager vond aanvoelen omdat de blokken daardoor gewoon op de schijf aanliepen, en het verklaarde ook goed waarom hij zo slecht rechtdoor wilde rijden (stuur had snel neiging om te willen slaan op hobbelige/slechte wegen), dacht eerst dat het aan de stuurkogel rechts lag waar een beetje speling op zit.
Van Beide heb ik nu 100% geen last meer, hij stuurt weer heerlijk rechtdoor nu en voelt ook weer 'solide' aan.
ook bij het accelleren merk ik nu dat de auto weer zijn niveau haalt, vooral onderin de toeren is het verschil gigantisch alsof de 16v nieuw uit de fabriek gekomen is!
Heb vanmorgen echt weer ouderwets plezier van de 16v gehad, jammer dat de benzine zo aan de prijs is (tank altijd v-power) anders had ik nog wel een rondje of wat gemaakt :lol:
Anything worth doing is worth doing right!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

VeldMuijz schreefCOLONTop man goed om te horen dat je lekker rijdt weer,
ik heb in dat blok van mij ook 5w40 gedropt ik zie wel of het goed gaat :P
Misschien wel misschien niet, geef geen garantie's,niet aansprakelijk etc etc etc :lol:
Kan alleen zeggen dat het tot nu toe iig goed gaat met mijn blok.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door MaartenJan »

Het zal wel loslopen inderdaad, koud is het wat dunner, maar warm maakt het niet uit.
BUTTON_POST_REPLY