Roald's 19 16v ph2

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Hier dan ook maar m'n topic even een update geven,aantal van jullie hebben het al gezien op RTC forum..mooi is anders :? :|

Nou, afgelopen weekend dus flink schade aan de 16v gereden, ben er nog steeds goed ziek van.

Voor degene die het nog niet gelezen hadden, hieronder een samenvatting:

Kwam op een bocht af reed niet eens hard, denk dat er iets op de weg lag, begon ineens alle kanten op te schuiven, net toen ik de auto terug onder controle had stond er helaas een peus 106 in de weg die ik niet meer kon ontwijken.

Heb toen zijn linker achterscherm met mijn rechter achterscherm geraakt.
Was nog best een klap ging denk ik nog met 25 a 30 km/h reed.
Resultaat is dus dat mijn rechter achterscherm behoorlijk in puin ligt.
Heb hem precies geraakt met de wielkast, die heeft de klap gevangen.
16v rijd wel gewoon, ben er ook mee naar huis gereden, tijdens het rijden geen rare dingen gehoord/gemerkt auto leek verder normaal te rijden.
Ironische is dat ik het ongeluk kreeg met degene die nota bene de 16v dit jaar apk gekeurd heeft.


Hieronder dan maar de foto's kijk en huiver.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door MaartenJan »

Echt zwaar balen Roald, had het ook al gelezen op RTC.
Succes met de herstelwerkzaamheden en zou toch even kijken op dat stukje weg daar of er bijvoorbeeld modder/olie/whatever lag.
Ik weet niet waar het gebeurd is maar als bijvoorbeeld een boer modder op de weg achterlaat zonder daarvoor te waarschuwen
is hij aansprakelijk als er een ongeval gebeurd, dan wordt er niet eens gekeken of er te snel gereden is.
Hier bij mij in de buurt zijn er al aantal boeren voor een leuk bedrag op die manier het schip in gegaan, terecht overigens.
Nu zetten ze er opeens allemaal netjes bordjes, heel apart ;)
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door fs1 »

ai ai, had dat idd gelezen op rtc maar helemaal niet door dat jij dat was... wat nu? op zoek naar een vervangstuk?
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Waarschijnlijk wel, eerst de auto even na meten of alles nog klopt, en de carros nog recht,incl achteras en wielophanging voor, ben aardig de stoep opgklapt nog uiteindelijk.
De tekenen zijn iig goed, alle ramen en deuren sluiten nog goed, inclusief de kofferklep.
Vanmorgen nog even de naden tussen de verschillende plaatdelen nagelopen, deze lopen op het oog gelijk, zelfs tussen kofferklep en het gare scherm, en tussen de deur en het gare scherm,dak zie ik ook geen rare bobbels in, loopt gewoon strak.
Het zal allemaal met name de ophanging achter even nagemeten moeten worden, als dat allemaal goed is kan de 16v gerepareerd worden.
Nogmaals de voortekenen zijn goed,maar meten is weten.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door MaartenJan »

De achteras zal wel niet krom zijn, die krijg je echt niet zomaar krom, meestal breken ze eerder dan dat ze krom zijn. Wat wel gebeurd is dat je die balk
krom trekt waar de achteras in vast geschroefd zit.
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Jacques »

Ik heb je de maten gestuurd om te checken. Verder is het een kwestie van de auto op een uitlijnbank zetten dan weet je wat je wielstanden zijn. Voor 40 euro ben je klaar. Succes met de wederopbouw.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Jacques,

Bedankt ik had die pdf immiddels gezien!
Anything worth doing is worth doing right!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Ronald16V »

MaartenJan schreefCOLONDe achteras zal wel niet krom zijn, die krijg je echt niet zomaar krom, meestal breken ze eerder dan dat ze krom zijn. Wat wel gebeurd is dat je die balk
krom trekt waar de achteras in vast geschroefd zit.
Niet helemaal met je eens opzich.. heb al 2x zo'n achteras krom zien gaan zonder te breken, de astap zelf is zo krom als je een stoepje flink raakt.. heb al 2x zo'n achteras vervangen terwijl er met de velg bijna niets aan de hand was..

Daarbij, achterasje scoren (heb ik wel liggen evt.) en er onder zetten is ook geen wereldklus, als de remleidingen een beetje los willen (en daar heb ik bij Roalds auto wel vertrouwen in) is dat met een uurtje ook wel weer klaar :)

Carosserie krijg je overigens minder snel krom, maar dat had je wel gemerkt dus met de kofferklep enz.
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door MaartenJan »

Ik heb juist een aantal keer gezien dat het punt waarop die achteras aan de carresorie vastzit helemaal krom was en de achteras nog kaarsrecht :)
Zal dus allebei wel voorkomen, en kun je toch beter de achteras krom hebben inderdaad, veel makkelijker te vervangen :lol:

Mischien te maken met de richting van de "impact" wat er mee gebeurd.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Ronald,

Daar zullen we binnenkort dan even naar moeten kijken hoe het met de achteras gesteld is,anders moet die ook maar vervangen worden.
Immiddels heb ik al een prachtig aanbod gehad om de 16v te repareren en volledig over te laten spuiten,hier ben ik erg blij mee!
Nu zal er eerst nog even gekeken moeten worden of de achteras nog goed is en ook de voorwielophanging, gezien ik ook over een stoeprandje ben gegaan (welke gelukkig erg laag is)

Als dat allemaal in orde is kan ie weg voor het scherm te vervangen (nieuw) en een volledige respray.

De carrosserie zelf lijkt het overleeft te hebben, alle ramen en deuren (incl de kofferklep) sluiten nog perfect, zelfs de naden lijken nog goed te kloppen.
Zelfs de naad tussen kofferklep en het gare achterscherm lopen nog goed.
Auto rijd verder ook gewoon goed, als je het stuur los laat rijd hij nog steeds netjes rechtdoor.
Anything worth doing is worth doing right!
BUTTON_POST_REPLY