Roald's 19 16v ph2

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door fs1 »

tijd voor plezier!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Precies, dit seizoen gewoon lekker rijden en genieten.
Na dit seizoen weer tijd voor upgrades, voornamelijk optimalisatie van de huidige setup.
Plannen:

-Mappen (31 maart)
-Reparatie van de voorstoel (heb een stoel liggen voor de donor stof)
-Aanzuigbuis weer op het originele punt bij de bumper aansluiten
-IC vervangen voor charge cooler setup (IC is eigenlijk te klein)
-Boord computer inbouwen
-Steenslag weg laten werken aan de voorkant
Anything worth doing is worth doing right!
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Bryan »

goed bezig!! het mooie weer komt er weer an dus!! 8-)
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Zo ff een update doen, Donderdag met Menno de 19 16v turbo gemapped.
Nu had ik ineens het probleem dat er 1 injector begon te lekken afgelopen weekend, balen tot de max.
Woensdag avond met Ronald nog naar gekeken, bleken de rubbertjes helemaal slap en zacht geworden aan de injectie rail kant alsof ze aan het oplossen waren. :shock:
Gelukkig had Ronald nog vier goede liggen die er op geprikt en alles weer dicht.

We hadden het vermoeden dat er geen bal klopte van de turbo druk meter, woensdag nog even wat getest maar dat bracht niet veel duidelijkheid.
Toen ik vanavond met Menno aan mappen was werd ons vermoeden bevestigd, de turbo stond op zijn low boost stand en draaide amper 0,4 bar.
Ondanks een pis hete motor en turbo toch snel voor elkaar gekregen om de actuator stang op het tweede gaatje te zetten zonder de handen te branden ;D

En toen.... HOLY SHIT! wat een verschil!!! hij ging al erg lekker maar nu... down right evil zoals dat ding er vandoor gaat!!!! :twisted: :twisted:
Het is nu 1 en al power van 2000 tot 7000 rpm, je krijgt nu echt dat licht in je hoofd gevoel bij volle acceleratie :D

Er is helaas ook minder nieuws, het laatste overblijfsel van de oude turbo staat op het punt van omvallen, de actuator lekt wat.
Na een tijdje stil gestaan te hebben voor de garagebox (Menno was de chip aan het schrijven) en de ECU en al weer op zijn plek doen liep ie wel weer normaal, kwam denk ik omdat de boel inmiddels wat afgekoeld was.

Gelukkig kom je er makkelijk bij en is dit vrij eenvoudig op te lossen, balen doe ik wel met het weekend voor de deur.
Nu is hij gemapped, gaat hij als de brandweer kan ik er niet mee rijden :(
Helaas geen filmpjes gemaakt, bovendien lukt je nu dat toch niet meer met een telefoon in je hand.
Je moet echt beide handjes stevig aan het stuur houden bij volle acceleratie de torque steer is nu best pittig :lol:

Wordt vervolgd!!
Anything worth doing is worth doing right!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door fs1 »

klinkt super roald, en wat iedereen wil weten dan toch? wat zeiden de cijfertjes?
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Jacques »

Dat is duidelijk: down right evil

(Ik wil nog steeds een keer meerijden)
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Gaan we zeker doen Jacques, ik wilde wachten tot hij echt helemaal klaar en optimaal was, dat is ie nu 8-)
Morgen eerst die actuator er af halen en maandag (onder garantie) omruilen voor een andere.
Volgens het bedrijf waar ik de turbo gekocht heb was er een nieuwe op gekomen, Ronald en ik zijn allebei van mening dat die gereviverft is.
Anything worth doing is worth doing right!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Vandaag bezig geweest met de actuator, op de low boost setting doet hij het prima.
Op high boost beginnen de problemen binnen no time weer, vacuüm slangen gecontroleerd allemaal in orde geen barstjes of lekkage.
Kortom actuator is inderdaad niet fris.

Turbo slang los gehaald om ruimte te maken zodat ik bij de boutjes kon.

Afbeelding

Stuk turbo slang andersom op de turbo geprikt zodat ik er niks in kan laten vallen :P

Afbeelding

Actuator er uit, ligt hier op het deksel van de accu bak.

Afbeelding

Als ik op de vacuüm aansluiting blaas en ik trek het stangetje er lichtjes uit dan is er al lekkage, kortom die is stuk.
Ze zeiden dat er een nieuwe op was gezet toen ik de turbo kocht, geloof er alleen niet veel van, je kan duidelijk zien dat dit onderdeel is overgespoten.

Morgen als het goed is omruilen, hopen dat ze de goede hebben met een goed stangetje die ook weer twee standen heeft en ook de gaatjes op de goede plek heeft zitten.
Anything worth doing is worth doing right!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Het zit even tegen, nadat ik afgelopen week de nieuwe actuator had gemonteerd leek alles weer goed te zijn.
Helaas moet de stang nog wel worden afgesteld nu staat hij weer op low boost :(
Echter begon de 23 jaar oude benzine slang te lekken bij de injectie rail (net boven de slang klem).
Deze is helaas ook niet meer leverbaar, morgen even een tijdelijke fix doen en dan wat gaan bedenken.
Anything worth doing is worth doing right!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door fs1 »

je kan er een stukje afknippen, dat lukt nog net, 1 keertje, is bij mij ook ooit gebeurd, klem te strak aangeschroefd en slang lek
BUTTON_POST_REPLY