Roald's 19 16v ph2

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Zo en nu tijd om m'n project topic hier in ere te herstellen, is een kopie van m'n RTC topic maar dat mag de pret niet drukken uiteraard.

Eerst even wat foto's zoals de auto was toen ik deze kocht:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

En een bestuurdersstoel die nog origineel en helemaal HEEL is! geen slijtplekken,scheuren etc!

Afbeelding


Immiddels zijn er paar kleine veranderingen aan de auto gedaan alleen heb ik er geen foto's van gezien ik nog steeds 's werelds meest crappy digi cam heb.

Done tot nu toe:

-Gele mistlichten immiddels vervangen voor de witte versie.
-Laguna Lip is onderweg immiddels, hoop ik dinsdag in huis te hebben


To Do:

-Kofferbak slot maken (gaat niet altijd goed mee op slot, wel open op de AB) (torx setje kwijt grrr!)
-Trekhaak demonteren
-Laguna lip er op zetten
-Stereo weer inbouwen (mis het subje ) (gaat er in juni weer in)
-verlagen (+/- 3,5 cm) tevens andere/betere schokbrekers er op.
-Voorkant opnieuw spuiten wegens behoorlijke steenlag vorming, tevens is mijn motorkap ooit onder garantie vervangen (het bekende roest probleem) echter heb ik hierdoor wel een klein kleurverschil tussen motorkap en de rest.
-6 juni gaat de 19 naar Ronald toe voor een nieuwe D-riem+loop&Spanrol tevens ook (preventief) Drijfstanglagers vervangen.

Update over opnieuw spuiten:

Gisteren via mijn manager misschien een goed adresje gehad voor opnieuw te laten spuiten van de gehele voorkant, ff afwachten nog!

To do list langere termijn:

-Velgen+banden
-RS Remmnen upgrade
-2.0 ombouw, weet alleen nog niet in welke hoedanigheid of ik de F7P laat ombouwen of een F7R blok er in of toch maar dromen van een 2.0 Clio RS blok+bak etc.

-ik zit er toch steeds harder aan te denken een Clio RS blok+bak er in te hangen sinds ik die R5 van Zoet racing ermee heb gezien op de openings meeting van de RTC.
Als het in een 5 past moet het ook in een 19 passen alleen de ham vraag is hoe tot nu toe, het lijkt me toch dat het niet ff zo plug&play is als met een F7R blok van een megane type 1 2.0 16v
Aanschaf prijs van de blokken lijken mee te vallen, zie bijvoorbeeld de megane RS versie van de F4R regelmatig voorbij komen voor prijzen zoals rond de 2300 euro en ze claimen dat ie dan nog nieuw is ook, vraag me af hoe realistisch is deze prijs ?
Maar goed ik wil de NA versie van de Clio hebben, gezien een turbo blok wel leuk is maarja dan word het echt een sprintkanon en dat komt door het hoge koppel de gemiddelde bochten snelheid niet ten goede doordat het koppel er zo keihard in knalt met een turbo.
En het bochtengedrag van de auto wil toch erg graag behouden/verbeteren omdat het juist 1 van de kwaliteiten is van de 19 16v.

Voordeel van een 2,0 16v Clio RS bak+blok optie vind ik toch dat het allemaal op elkaar is afgestemd en dat het ook heel blijft (gelet op vermogen/koppel en dus het heel houden van bak/diff/aandrijfassen etc) zover dat kan met een Renault uiteraard :lol:

Het venijn van dit hele verhaal ligt toch echter in hoe het er in te krijgen en tegen welke (aanvaardbare) kosten ?

Als iemand hier wat idee-en over wil/kan spuien hoor ik het heel graag!

Tot zover voorlopig!
Anything worth doing is worth doing right!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

VeldMuijz schreefCOLONJah zo'n nieuw blokje erin is ook wel vette shit, ik zou echt weten wat je zou moeten nemen, ik zou voor de 2.0 gaan 8-).
Dat kleurverschil krijg je waarschijnlijk niet helemaal weg. Als je het laat spuiten blijft de rest met de niewgespoten onderdelen toch een verschilletje houden.
2.0 F7R van de megane is wel de beste oplossing om het lage Nm probleem op te lossen, alleen liggen die blokken helaas niet voor het oprapen.
Anything worth doing is worth doing right!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

VeldMuijz schreefCOLONJah anders had ik er wel een opgeraapt :P. Maar ze zijn vast wel ergens verkrijgbaar.
Ben immiddels al bezig om te kijken of ze via revisie bedrijven verkrijgbaar zijn :lol:
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Jacques »

Als je echt een F7R zoekt, zou ik op marktplaats kijken en een complete megane 2.0 16V kopen. Dan heb je ook meteen grotere voorremmen en de JC5 bak. Ze staan er soms met maar 100 dkm op de teller
Prijzen vanaf ca 1500 euro en soms 1000. Er komt nog wel wat werk bij, zoals de voorbocht van de uitlaat aanpassen en het probleem met de startonderbreker oplossen. Wel even zorgen dat je geen 2.0 16v ide te pakken hebt, die is maar 136pk en schijnt ook een nerveus karakter te hebben.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Hey Jacques,

Zie dat ze inderdaad soms voor absolute bodem prijzen op marktplaats staan maar dan hebben ze al bijna 2 ton of meer gelopen over het algemeen.
Als je er 1 wil die inderdaad iets van 100.000 gelopen heeft gaat de prijs toch snel alweer omhoog richting de 3000 euro.

Gezien ik ook de F7R in de toekomst wel eens een upgrade zou willen geven qua preformance zou ik toch het liefst een jong/gereviseerd blok er in willen hebben.
Ga volgende week eens wat revisie bedrijven voor wat prijs opgave's voor een revisie blok, wil toch het liefst dan weer een verse motor.

Voor ik het vergeet, aanpassen van het uitlaatspruitstuk is een issue waar ik idd nog mee zat, kan je het originele uitlaatspruitstuk gewoon gebruiken of moet ook die aangepast worden of alleen de voorbocht van de middendemper ?
Kun je me trouwens een overzicht geven van de versnellingsbak verhoudingen van JC5 tov de 19 16v bak ?

Grtz,

Roald
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Xabre »

Als ik zo op de afgelopen 5 jaar terug kijk zou ik nu gaan voor een F4R, deze blokken zie je nu ook steeds vaker in 5jes, Clio's en 19's. MAW het is te doen. Een F7R is natuurlijk makkelijker maar een F4R geeft af fabriek al 170pk. Niet dat ik ontevreden ben over m'n huidige 2.0 ofzo.

Oja, een JC5 van een megane 2.0 16v of een williams kan je er zo in doen, verhoudingen zijn perfect, heb zelf een van een megane, zeker lekker in combinatie met 16inch of groter
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Xabre schreefCOLONAls ik zo op de afgelopen 5 jaar terug kijk zou ik nu gaan voor een F4R, deze blokken zie je nu ook steeds vaker in 5jes, Clio's en 19's. MAW het is te doen. Een F7R is natuurlijk makkelijker maar een F4R geeft af fabriek al 170pk. Niet dat ik ontevreden ben over m'n huidige 2.0 ofzo.

Oja, een JC5 van een megane 2.0 16v of een williams kan je er zo in doen, verhoudingen zijn perfect, heb zelf een van een megane, zeker lekker in combinatie met 16inch of groter

Zo zat ik opzich ook te denken met de F4R, bijkomend voordeel is dat het een fabrieks standaard motor is en het in theorie dan ook lekker lang heel zou moeten blijven voor zover dat kan met een renault he :lol:
Anything worth doing is worth doing right!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Ronald16V »

Zo, vandaag maar eens even wat werk verricht aan deze 19 16V, na wat inspecteren kwam ik er achter dat deze 16V technisch net zo goed/netjes is als de buitenkant. man.. wat een geweldige 16V !

Vanmorgen de distributieriem/rollen vervangen dus die kan er weer even tegenaan ;)

Heb nog foto's maar die krijg ik niet geupload hier vanwege de grootte.. 600pixels breed is niet veel :roll: 800x600 wil niet ?
Robertow
Beheerder
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON Za 18 Apr 2009, 21:08

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Robertow »

Ronald16V schreefCOLONZo, vandaag maar eens even wat werk verricht aan deze 19 16V, na wat inspecteren kwam ik er achter dat deze 16V technisch net zo goed/netjes is als de buitenkant. man.. wat een geweldige 16V !

Vanmorgen de distributieriem/rollen vervangen dus die kan er weer even tegenaan ;)

Heb nog foto's maar die krijg ik niet geupload hier vanwege de grootte.. 600pixels breed is niet veel :roll: 800x600 wil niet ?
ik zal de maximale breedte op 601 zetten, zodat 600 wel mag ....

Ik ben ook een poging aan het wagen een autoresizer erop te zetten zodat dit soort limieten niet nodig zijn, echter zit dat niet echt mee ;-)
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Ronald16V schreefCOLONZo, vandaag maar eens even wat werk verricht aan deze 19 16V, na wat inspecteren kwam ik er achter dat deze 16V technisch net zo goed/netjes is als de buitenkant. man.. wat een geweldige 16V !

Vanmorgen de distributieriem/rollen vervangen dus die kan er weer even tegenaan ;)

Heb nog foto's maar die krijg ik niet geupload hier vanwege de grootte.. 600pixels breed is niet veel :roll: 800x600 wil niet ?
Ben ook maar wat blij dat het allemaal gesmeerd ging met de nieuwe riem, ging op een klein detail na, dat 1 bout van de distributiekap niet helemaal wilde mee werken om los te komen.
Maar verder was het eigenlijk een klus uit het boekje, met 4 uur was het gepiept en zat alles er weer op en aan, zelfs nog een officieel renault stickertje bij welke km stand de distributie riem is vervangen :D
Ronald nogmaals many thx voor deze actie, en was ook nog gezellig ff hangen na de noeste arbeid ;)

Over de foto's, je kan ook een account aannmaken op http://www.photobucket.com bijvoorbeeld kun je de foto's uploaden en met een copy&paste hier naar toe door linken 8-)
Anything worth doing is worth doing right!
BUTTON_POST_REPLY