Roald's 19 16v ph2

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Het project rijd lekker rond 8-)

Het is ook wel weer eens tijd voor een update :D

De F7R 2.0 gaat er hopelijk nog dit jaar in maar dat hangt er vanaf of Ronald er tijd voor heeft i.v.m. huis wat hij heeft gekocht.
Configuratie zal zijn Megane F7R onderblok Met F7P cilinderkop, F7P nokkenassen (scherper dan van de megane) of misschien toch een setje catcams van van rond 260 graden ergens.
Uiteindelijk ook een nette custom map er op laten zetten op de dyno in het wel bekende Goes door Henk&Jo.
Als ik het goed heb gehoord van Jacques heeft Ronald nog een Super sprint uitlaatspruitsuk over daar heb ik wel interesse in ;)

Op korte termijn gaat in ieder geval de Clio RS Remmerij er onder en twee verse remklauwen achter.
Rechts achter gaat al een paar jaar steeds aanlopen na verloop van tijd, tot overmaat van ramp heeft de garage vorig jaar de ontluchtings nippels van de achterklauwen zo hard vast gezet dat deze niet meer los komen, en rechts voor kapot gedraaid.
Dus toen een paar weken geleden de remdruk begrenzer overleed (er zeek remolie uit) was mijn remsysteem niet meer 100% te ontluchten en dus voelt het rempedaal nu aardig sponzig aan :(

Heb gisteren twee nette 2de hands remklauwen achter binnen gehad aankomend weekend even de brackets waar de blokjes in hangen even mooi zwart maken en dan zijn ze klaar voor montage.
Verder heb ik nog een setje koni geel klaar liggen om er onder te steken.

Dat was hem wel weer 8-)
Anything worth doing is worth doing right!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

19 16v Heeft weer een nieuwe apk en geen enkel aanbevelingspunt, gewoon helemaal niks, zelfs bij de officiële renault dealer.
Kosten 29,75 voor de apk 8-)
Gelijk maar eens Vers Koelwater gegeven en nieuwe olie+filter, dat mocht ook wel weer eens :D
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Xabre »

een Renault en niks stuk, wacht ff dat klopt niet?! :D
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Tja het kan dus duidelijk wel :lol: 8-)
Heb ook voor het eerst nul komma niks,nada,zip,zero aan aanbevelingspunten :D
Maar dat mag ook wel na vorig jaar, is toen een hoop vervangen aan slijtage onderdelen.
Anything worth doing is worth doing right!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Gezien er hier tegenwoordig wel heel weinig gebeurd zal ik maar even een klein beetje leven in de brouwerij brengen :)
Shake off the dust!

Als eerste is er afgelopen zaterdag een nieuwe voorruit in de 19 16v gegaan.
Er zat sinds een paar weken een nare buts van een meer dan behoorlijke kei die ik er op heb gehad, foto's zijn uiteraard weer crappy nokia phone cam kwaliteit (ja nog steeds dezelfde crappy nokia phone :p )

maar even rood omcirkeld anders zie het slecht door de foto, de beschadiging is ongeveer even groot als de rode cirkel...

Afbeelding

Randje van de oude voorruit kwam er makkelijk vanaf.

Afbeelding

De 19 16v zonder voorruit, en nog steeds geen spatje roest nergens te zien rondom de sponning van de voorruit.

Afbeelding

Ben ik alleen zo stom geweest geen foto te maken met de nieuwe voorruit er in :(

Vervolgens ben ik afgelopen zondag in alle vroegte vertrokken naar het hoge noorden, rit van 144 km op onderstaande bijna nieuwe F7P kop op te halen die op de 2.0 moet gaan komen.

Afbeelding

Closeup:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder kwamen er nog twee leuke onverwachte dingen bij, als eerste een nog zo goed als nieuw kleppendeksel, deze wil ik mooi gaan polijsten.
Moet er alleen nog een bult stof afhalen :p

Afbeelding

En er kwam ook nog een achterberg ECU bij, hoop alleen dat ie gaat werken (bendix ecu) gezien ik me ergens kan herinneren dat je verschillende ecu's bij F7P blokken had en die niet (dacht ik) allemaal compatible waren.
Het zou mooi zijn als deze werkt want er zit al een voetje in gesoldeerd. Chip zal ik niks aan hebben gezien die voor een F7P is geschreven.

Afbeelding

So far for now, nu hopelijk binnenkort de hele mikmak uit en in bouwen en tevens de motorruimte netjes opknappen.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Jacques »

Kan ik je fusees frezen, terwijl je auto toch uit elkaar licht. Ideetje?
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Jacques,

Dat leek me ook een goed idee, ronald heeft iig na 1 juli de ruimte, dus hoop dat we zsm kunnen beginnen.
Wilde alles eigenlijk zoveel mogelijk 1 in keer doen, 2.0 er in, RS Remmerij er onder,de verlaagde achteras en de gele koni's.
Maar dat hangt ook van Ronald af of hij daar zin en tijd voor heeft.
Ben allang blij dat de 2.0 er eindelijk in kan gaan :D
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Xabre »

Jacques schreefCOLONKan ik je fusees frezen, terwijl je auto toch uit elkaar licht. Ideetje?
ligt ;)
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Weer even klein beetje leven hier in brouwerij, langzaam wordt het steeds stiller hier jammer genoeg en 19 16v's steeds zeldzamer.
Weet dat martijn 16v uit groningen laatst er weer 1 gesloopt heeft voor onderdelen met name voor de fabrieks originele airco om in zijn eigen 19 16v te gaan plaatsen.
Volgens mijn laatste telling waren er nog 28 PH 2 (3 en 5 deurs) 19 16v's over, nu dus nog 27 PH 2 19 16v's in Nederland

Nu over tot de order van de dag.

Gisteren bij Biggelaar motors de F7P kop voor de F7R 2.0 16v opgehaald, deze is nu voorzien van de grotere Mégane kleppen, opnieuw gevlakt waardoor de compressie naar 10,3:1 is gegaan.
Het opnieuw vlakken was wel noodzakelijk gezien dit de vorige keer niet 100% netjes was gebeurd.

Op onderstaande foto nu duidelijk te zien dat de inlaat kleppen stukkie groter zijn dan de uitlaat kleppen.

Afbeelding

Verder was het een dure dag vrees ik, heb mezelf indirect een hoop geld afhandig gemaakt misschien, alhoewel nu de realiteit weer inzinkt ga ik nog maar even bekijken of ik wel hoge compressie zuigers wil.
Om dat goed te laten lopen vrees ik veel te steile nokkenassen moet gaan gebruiken waardoor de soepelheid wel weg is uit het blok, en daarvoor wilde ik toch met name een 2.0, meer bottom end power.
Door het vlakken van de kop is de compressie al ietsje meer, dus ach iets is beter als niks, al verwacht ik dat het niet al teveel uit zal maken.
Wel is zeker dat ik voor een setje knappe nokkenassen ga met verstelbare tandwielen.
Van Geert (RTC) kreeg ik de tip catcams 5502225 te gebruiken, zelf had ik eerst de nokkenassen die Bart in zijn 2.0 heeft liggen ook uitgezocht (niet te tam en niet te scherp) meen dat hij 264/258 nokken er in heeft.
De 5502225 catcams zijn 260/258 graden, tikkeltje minder scherp, ik hoop dat dit iets meer bottom end koppel geeft, zie voor meer data http://www.catcams.co.uk/acatalog/5502225.pdf
Heb even over wat fora zitten bladeren en men is zeer tevreden over de prestaties van de deze set, bij zowel F7P als F7R motoren.

Verder bezig om ook net zoals Jacques het originele Mégane Uitlaatspruitstuk te gaan gebruiken ter faveure van het originele F7P spul, ben toch bang dat dit de motor teveel knijpt onderin.
Ik heb op wat sloperijen het spruitstuk+voorpijp gevonden nu hopen dat ze een beetje normale prijs voor vragen.

Langzaam aan raakt de 2.0 qua onderdelen compleet en kan het spulletje er eindelijk in met een paar maanden!
Anything worth doing is worth doing right!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Ronald16V »

Setje 278'ers er in, daarmee rijd zo'n ding prima als daily. Xabre heeft dat ook en ik vind die 19 best mooi rustig lopen/rijden.

Wanneer kom je dat spul langsbrengen? Dan kan ik alvast aan de motor beginnen :) geef even tijdig aan, ik zit tot in m'n nek in het werk op 't moment..

286ers gaat net aan maar niet met een origineel management. Die weet niet wat hij aan moet met dat belabberde map-sensor signaal bij stationair en lage toerentallen door de grotere klepoverlap. Dan wordt je zo hard door elkaar gerammeld dat je aan het einde van de straat je halve gebit in de kofferbak ligt.. Prima voor een circuit-19 zoals ik heb maar voor dagelijks is het niets, dan ga je een hekel aan je eigen auto krijgen..
BUTTON_POST_REPLY