aangenaam

Hier kun je jezelf even introduceren....
fase2
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON Za 02 Apr 2011, 21:48

aangenaam

Bericht door fase2 »

Beste,

Ik ben hier nieuw dus ik zal mij eventjes voorstellen.

Mijn naam is Erwin en woon in de omgeving Gouda. Vorige week heb ik een Renault R16 1.8 16V fase 2 gekocht. Ik ben hier erg blij mee, echter de APK is verlopen en de motor starte niet meer.

Leuke klus dus om weer eens aan te beginnen.
Ik moet zeggen dat ik niet echt bekend ben met de Renault motors, maar waar ik al snel ben achter gekomen is dat de fransen er van Torque sleutels en pop-nagels houden. Dat was mijn eerste probleem echter, hier ben ik al weer snel overheen gekomen.

Momenteel draaid de motor alweer en de bezine pomp doet het ook weer (voorlopig). Morgen nog eventjes een nieuw stuk wielkast erin lassen, want deze was ook doorgerot.
Denk dat ik nog wel een paar maandjes aan het klussen ben om deze auto weer rijwaardig te krijgen, maar dan mag je er ook trots op zijn.

Ik moet zeggen dat ik nog wel naar wat onderdelen opzoek ben dus als er iemand nog iets heeft liggen of een goed adresje heeft, laat het me eventjes weten.

Waar ik momenteel naar op zoek ben is als volgt:
- Achter spooiler, liefst zwart;
- Benzine pomp voor de 1.8 16V;
- Bestuurders stoel;
- Motor kap, liefst zwart en natuurlijk met luchthapper;
- Schijven (rem) voor de voorzijde. Liefst natuurlijk de sportversie die eronder hoort.
- En ook nog 4 sets remvoeringen, maar dit zal wel shoppen worden in de winkel.

Vind het leuk om me bij dit forum toe te voegen en hoop dat jullie mijn verblijf ook leuk vinden.

Tips over de renault 19 en zijn problemen/ kinderziektes hoor ik graag.

Groetjes.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: aangenaam

Bericht door Roald »

Welkom hier Erwin.

Er staat op de RTC markt ( www.renault-tuning.com ) nog wel een blauwe 19 16v spoiler te koop.
Een bestuurders die heel is vinden, dat is nogal een opgave het is een bekend puntje dat de wang vaak scheuren heeft.
Soms zie je nog wel eens een goed phase 3 interieur langs komen of een nette set leer.
Je zou het ook via de onderdelenlijn kunnen proberen of er nog een net interieur ergens in een sloper zit.
Voor schijven en/of blokken kun je www.autopartsonline.nl gaan daar was ik klaar voor 120 euro voor een complete set schijven en blokken voor.
De textar sportblokjes doen het best lekker voor normaal straat gebruik, heeft iets meer bite en iets minder fading dan origineel spul en ze kosten echt 2 keer niks bijna.
Beste kun je gaan voor de gladde schijven met de textar blokjes (voor) , ik heb nu de gegroefde schijven met de textar blokjes voor maar kan niet zeggen dat de groeven wat extra's toevoegen,
anders dan dat ze je remblokken harder opvreten :lol:

Aandacht punten renault 19 16v /kinderziektes uit mijn ervaring zijn:

-Lichtschakelaar gaat soms wel eens stuk (dan doet je grootlicht het niet meer, seinen met grootlicht werkt dan nog wel)
-Koppelings kabel wil soms aan pedaal zijde nog wel eens kapot gaan (de mijne begaf het afgelopen vrijdag en nee dat is geen 1 april grap :mrgreen: ook bij mijn vorige 19 1.7i jaren geleden ook een keer deze beide problemen gehad)
-Raamrubbers (ruitgeleider en likker) gaan bobbelen na een x aantal jaar, best dure zaak om te vervangen, voor een 3 deurs is het ongeveer 200 euro.
-Alarmlichtschakelaar wil soms ook niet goed werken, die duwt zichzelf dan weer 'uit'
-Dashboard verlichting vallen na 10+ jaar her en der nog wel eens een lampje uit (ook de verlichting van de schakelaars in de deuren)
-Qua roest vallen 19 16v's op zich wel mee alleen achterwielranden en buitendorpels is wel een teer punt, als je het goed wil doen moet je de skirts even loshalen en inspecteren.
-Tevens wil de motorkap nog wel eens roesten helemaal aan het neusje op de voorkant.

En verder zet wat foto's neer van je bolide zijn we gek op 8-)

Grtz,

Roald
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: aangenaam

Bericht door Jacques »

Welkom.

Over benzinepomp.
Kijk eens hier. Die gebruiken gewoon een universele pomp van e-bay voor 50 euro http://www.retro-renault.com/forums/eng ... grade.html.
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: aangenaam

Bericht door MaartenJan »

Raamrubbers / ruitlikkers zijn niet meer verkrijgbaar helaas. Ik heb nog wel een 1.8S interieur staan, is identiek op de stof en het patroontje v/d stof na.

Verder welkom hier en succes met de 19 16v :mrgreen:
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: aangenaam

Bericht door Roald »

MaartenJan schreefCOLONRaamrubbers / ruitlikkers zijn niet meer verkrijgbaar helaas. Ik heb nog wel een 1.8S interieur staan, is identiek op de stof en het patroontje v/d stof na.

Verder welkom hier en succes met de 19 16v :mrgreen:
Voor een 5 deurs niet meer geloof ik, maar voor een 3 deurs moet er nog wel zijn, heb ze halverwege vorig jaar nog besteld.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: aangenaam

Bericht door MaartenJan »

Voor een 3 deurs nog wel? Dat is dan wel beter :mrgreen:
fase2
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON Za 02 Apr 2011, 21:48

Re: aangenaam

Bericht door fase2 »

Beste.

De Renault is klaar en heeft nieuwe APK. Ik heb deze op het forum te koop gezet.

Wat een klus het nog was om deze helemaal op te knappen, toch 3 mnd bezig geweest!
BUTTON_POST_REPLY