Joopieboy - 19 1.4e 8v

Hier kun je jezelf even introduceren....
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Joopieboy »

Aangezien hier toch wel wat bekenden van de rtc zitten, en hier een hoop info te vinden is, heb ik me maar eens aangemeld hier.
Ik ben op dit forum 1 van de traagste denk ik, maar ik heb wel veel lol van mijn auto, en ook bezig met eigenhandig op te knappen en erg flink geld in te steken ondanks dat het geen 16v is. Wat meer over mijzelf, ik luister in het echt naar de naam Johan, als klein jongetje al helemaal autogek, en sinds ik met mijn rijbewijs heb bijna niet meer uit auto's te sleuren. Ik werk er inmiddels ook mee, ondanks dat ik een opleiding tot elektromonteur volg. Verdere hobby's zijn computers, audio, karten, mountainbiken, etc.

Afbeelding
Allereerst wat info over de auto, het is een phase 3 latitude uitvoering 3 deurs hatchback uit 1995 in de mooie kleur cyprish rood. Hij heeft een 1.4 8v energy blok (single point injectie) erin die 80 pk, en 107 nm koppel levert, dat op 920 kilo komt redelijk voorruit.
Hij heeft aardig wat opties, alleen geen elektrische ramen (mis zelfs de kabelboom ben ik al achter gekomen) en heeft geen elektrische spiegels (ook niet meegekleurd), geen elektrische koplampen etc. Klein lijstje wat hij wel heeft met andere extra's:
- 4cm verlaagd rondom (komen binnenkort 16v poten met verlagingsveren onder, met dank aan leon)
- Remus 120mm sportuitlaat
- K&n inlegfilter
- Ngk bougies
- Koudere thermostaat
- Osram All Season en T10 gele lampen
- Textar sportblokken en 238mm massieve schijven voor
- 16 inch rial le mans sportvelgen met voor pirelli p zero nero en achter goodyear eagle f1 in de maat 205-45-16
- Espace lip voorzijde
- 16v spoiler achter
- Witte zijscherm knipperlichten
- Lederen bekleding uit een 16v (zonder hoofdsteunen)
- 16v lederen sportstuur
- 16v deurhendels
- Lederen renault sport pookknop
- Lederen pookhoes
- Zwarte middenconsole
- Zwarte hoedenplank + steunen
- Pioneer deh6000-ub headunit
- Mtx thunder ths652 16,5cm compo set voorin
- Mtx thunder thx502 13cm speakers achterin
- Parrot ck3100 black edition

Afbeelding
Ik heb de auto begin dit jaar gekocht met achterstallig onderhoud, en in de loop der tijd van alles eraan vervangen:
- Koppakking
- Distributieriem en multieriem inclusief spanrollen, waterpomp, etc
- Nieuwe koppeling en drukgroep en nieuwe bakolie
- Remklauwen voor zijn gereviseerd inclusief nieuwe schijven (238mm), textar sportblokken, nieuwe remolie, nieuwe trommelschoentjes achter
- Nieuwe ontsteking, kabels en ngk bougie's
- Gasklephuis is gereinigd
- Kleppen zijn gesteld
- Stationair afgeregeld
- Nieuw k&n inleg filter
- Nieuwe vloeistoffen, filters, etc
- Rondom nieuwe wiellagers
- Koudere thermostaat en nieuwe ventilator schakelaar, radiateur en koelsysteem is gereinigd en voorzien van nieuwe vloeistof
- Nieuwe voorpijp en pakkingen
- Bodem is volledig behandelt tegen roest, oude coating eraf en volledig nieuwe coating eronder
- Nieuwe gasklepveren kofferklep
- Nieuwe raamrubbers onderkant raam
- Nieuwe pirelli p zero nero banden voor, en goodyear eagle f1 achter in de maat 205-45-16
- Verlichting dashboard volledig werkend gemaakt, knoppen vervangen en lampjes vervangen
- Nieuwe pedaalrubbers, oude waren gescheurd
- Nieuwe raamrubbers
Etc, etc.

Kortom, echt veel onderhoud eraan gehad maar inmiddels is hij weer zo goed als nieuw. Op dit moment worden wat pakkingen vervangen en de schakelrubbers. Foto's en meer info zie mijn site: http://www.joopiesplace.nl/projecten.html

Binnenkort dus verder verlagen met 16v poten, en verder niet veel plannen (nog).

Nog een paar foto's dan als laatste maar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dat was het zo'n beetje geloof ik. :P
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Jacques »

Hi Johan, welkom
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Roald »

Welkom bij Team1916v Johan ondanks dat je (nog) geen 16v hebt.
Anything worth doing is worth doing right!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door fs1 »

mag helemaal geen bezwaar zijn, de mijne is (voorlopig) ook (nog) geen 16v (maar komt er wel in binnekort) ik had jouw topic op de rtc ook al gevolgd, grondig werk aan de onderkant enzo leek me! heb em ook effe in het echt gezien op de openingsmeet van de rtc, netjes alleszins
Niels
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Vr 28 Aug 2009, 17:30

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Niels »

Welkom Johan, een nette 19 zo op de foto's te zien, 16v of niet :D
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Joopieboy »

Dankjewel dankjewel!

En idd, zeker technisch en qua roest een hoop werk gehad, nu meer bezig met de optische kant.
Paar horror roest pics dan maar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig niet doorgeroest, maar wel raar dat ie onder de coating begin te roesten, gelukkig maar oppervlakte roest, alles eraf gehaald en kaalgemaakt en goed behandeld, kan die weer even mee.

Technisch ben ik met de laatste dingen bezig, nieuwe voorpijp en pakkingen, spruitstuk even laten lassen en nieuwe schakelrubbers is hij weer goed.
En om het 16v gehalte weer wat hoger te krijgen:
Afbeelding
16v veerpoten liggen, bilstein kortere dempers die niet al te oud zijn, nieuwe toplagers, nieuwe veerschotels, nieuwe verlagingsveren, etc. :mrgreen:

Lekker plat op de grond en betere handling!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Jacques »

Volgens mij zijn bet Bilstein B6 schokbrekers van een 8V. De 16V heeft de veer uit het midden staan, zoals hier Afbeelding

Maar goed ik kan het fout hebben. Het is een verbetering. Monteren maar. Het kan in een half uur.
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door MaartenJan »

Jaques heeft volgens mij helemaal gelijk, kijk ook maar naar de positie van de boutgaten, bij een 16V schuin en de 8v recht onder elkaar.
maar een setje bilsteins is nooit verkeerd :D
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Jacques »

Wat betreft de boutgaten. Ik (met 19 16V) heb nu met die B6-Bilsteinschokbrekers 1,5 graad negatief camber. Dat moet je overigs positief zien, want je kunt er verschrikkelijk hard mee een bocht om. Ik dank dat Johan (onbewust) de juiste schokbrekers heeft gekocht.
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door MaartenJan »

De veerpoot zoals de onderste foto geeft meer negatief camber dan de poten van Johan, dat is een ding wat zeker is.
BUTTON_POST_REPLY