bart - fs1

Hier kun je jezelf even introduceren....
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart - fs1

Bericht door fs1 »

zo beide ramen werken zoals het hoort nu, er zat idd een draad in de weg aan de ene kant, en aan de andere kant zat de motor niet vast genoeg op de mechaniek gevezen, ik heb nu perfect werkende elektrische ramen achteraan!

al effe wat nliggen prullen met de verlichting van de knopjes, maar het zekeringetje springt van zodra ik dat draadje eraan lag, nochtans meet ik geen kortsluiting, zelfs niet in de buurt daarvan, zo meteen effe wat verder experimenteren, nu is het tijd voor m'n dagelijkse soap :-)

***en ook dat is in orde nu, er branden zelfs 2 van de 3 lichtjes, dat andere is kapot ;-)
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart - fs1

Bericht door fs1 »

vandaag ies een keertje gewassen en de schroef van de schroefkit nog 4 toertjes lager gezet vooraan, lager wil ie niet echt want dan komt de veer helemaal los te staan, en da's nu ook al een beetje het geval ... hij stuurt trouwens ook een beetje raar, precies of ik met extra kracht op m'n stuur zetten als ik terug wil draaien naar rechtdoor, iemand enig idee?

Afbeelding
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart - fs1

Bericht door fs1 »

kheb trouwens nog iets leuks gevonden op de f7r :-)

Afbeelding

da's al dat nodig is om de ontsteking en dus ook kabelboom en ecu van de f7p te kunnen gebruiken he? toch? :-)
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: bart - fs1

Bericht door Jacques »

Bart,
Past de onsteking direct of moet er nog wat gefreesd worden. Nu moet ik uitkijken want als een F7r kop past rennen we allemaal achter zo'n blok aan.
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart - fs1

Bericht door fs1 »

geen idee, zal die van de 19 (cabrio 16v) er eens af halen en checken de volgende keer dat ik er ben, ik dacht gewoon dat deze kop al behandeld was ofzo dat er normaal helemaal geen gat in zit ;-)
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: bart - fs1

Bericht door MaartenJan »

Normaal is dat dicht ja, als het goed is past sans problem.

Je stuur centreert niet uit zichzelf?

Heb je de auto al uitgelijnd?
Verder, welke boutgaten heb je gebruikt voor de schroefset, die het dichtst bij de voorruit, of die het verste weg (als het goed is heb je 2 paar per veertoren, aan de bovenkant). Als je degene gebruikt hebt die ver weg staan van de voorruit, dan zou ik de andere pakken. Daarmee pas je het caster aan en zal je auto meer uit zichzelf centreren. Maar zou beginnen met uitlijnen, als de auto dan nog niet zelf centreert zou ik naar het caster kijken.

Afbeelding
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart - fs1

Bericht door fs1 »

de gaten dichtst bij de voorruit dus... en hij is idd al uitgelijnd geweest, en daarna heb ik niks meer aangepast dat dat zou kunnen beïnvloeden, behalve dus een beetje naar beneden geschroeft vooraan, ben nu uitzonderlijk vandaag met de auto naar het werk gereden en voorlopig toch niks raars meer gemerkt, misschien paniek voor niks dus...

het was trouwens meer een gevoel van "blokkeren" alsof er erges iets vast zat of klemde ofzo... heb dan ook direct de banden gecheckt toen ik thuiskwam op aanloopschade op de wangen maar helemaal niks te zien

nog een ander klein vraagje, zit er veel gewichtsverschil op een 19 met gewone 1800 ten op zichte van een 19 met 16v erin?
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: bart - fs1

Bericht door MaartenJan »

Mischien heb je hem te laag geschroeft? Nieuwe schroefset?

Vrijwel niets, een gewone 1800 spi weegt 1088, en een 16V 1079.
Wat wel raar is dat een 1800 mpi 1027 kg weegt, dus waarom die 50 kg lichter is?
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart - fs1

Bericht door fs1 »

niet nieuw, maar wel zo goed als leek me, en voorheen had ik daar alvast geen last van, kan idd te laag zijn nu, maar heb toch al auto's gezien die nog veel lager zijn? hebben die dan allemaal last van allerlei andere dingen?
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: bart - fs1

Bericht door Ronald16V »

Jacques schreefCOLONBart,
Past de onsteking direct of moet er nog wat gefreesd worden. Nu moet ik uitkijken want als een F7r kop past rennen we allemaal achter zo'n blok aan.
Dit is een F7R Williams motor, die heeft gewoon een gat in de kop en gaat gewoon werken met een Williams ECU op F7P ECU met andere chip.

De F7R Megane motor heeft dat gat niet en heeft een volledig electronische ontsteking, het onderblok is verder nagenoeg hetzelfde op de aandrijving van oliepomp na, dat is met een ketting ipv een tandwiel. Daarbij heeft de Megane een stuk betere cilinderkop met wat minder ovalen inlaatkanalen en grotere kleppen. totale winst is rond de 20nm.
BUTTON_POST_REPLY