donkerblauwe cabrio op marktplaats

Koopje gespot op een andere site en wil je dit delen met je teamleden? Plaats een bericht en laat het ze weten.
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

donkerblauwe cabrio op marktplaats

Bericht door fs1 »

http://link.marktplaats.nl/487800659

deze staat al effe op marktplaats, er wordt gesproken over een motor revisie en ook op de fotootjes ziet ie er heel net uit, heb die al eens gemaild om te vragen waar die revisie heeft plaats gevonden, maar kreeg geen antwoord, iemand van jullie bekend met deze auto?
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: donkerblauwe cabrio op marktplaats

Bericht door fs1 »

ronald1916V op het rtc forum schreefCOLON De 97-DF-FL staat nog geen naam achter maar deze is van Roelof Koops uit Lelystad.
De auto heeft een jaar of 5 stilgestaan met lagerschade en ik heb 'm sindskort weer een nieuw leven ingeblazen..
Heb er een F7P 1.8 16V opnieuw voor opgebouwd met enkel een spaghettispruitstukje. ik kreeg de eer om 'm in te rijden en wat wil je nou nog meer met dit weer.
Wielen die er onder zitten zijn van mij overigens, de 17" wielen die er onder zaten hadden gladde banden. Echt een serieus nette en goedrijdende Cabrio met bijna 143.000km Hij wil 'm niet verkopen, anders had ie zo bij mijn collectie ingeschoven kunnen worden. :wink:
kan je mij wat meer hierover vertellen ronald? had het kenteken effe gegoogeld en kwam terecht op de website van de rtc...
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: donkerblauwe cabrio op marktplaats

Bericht door Jacques »

Als het je wat lijkt zou ik hem gewoon kopen. Je weet er genoeg van hoe de boel moet rijden. 1 op 16 geloof ik niet. Ja, als je 90 rijdt met de kap dicht. Ik reed meestal 1 op 12 met dak open. Je vindt ze nog goedkoper, maar alles valt en staat met de totale staat van de wagen en zeker ook het dak. Maak een proefrit of vraag wat info aan Ronald (als het de auto is, die hij heeft opgeknapt)
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: donkerblauwe cabrio op marktplaats

Bericht door fs1 »

hehe meteen kopen is wat verregaand :-p maar de laguna is wel bijna weg (wegens auto van m'n nieuwe werk) en kan ik wel weer eenn 19 16v (die rijdt) hebben om mee te spelen ernaast, maar ik was dus eerst en vooral benieuwd naar die motor, die auto staat niet bepaald om de hoek van hier :-p
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: donkerblauwe cabrio op marktplaats

Bericht door Roald »

Dat is inderdaad een hele mooie cabrio, heb die vaak zat bij ronald zien staan voordat de motorrevisie plaats vond, mooi ding voor echt weinig geld!
1500 euro is echt een koopje.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: donkerblauwe cabrio op marktplaats

Bericht door Xabre »

nou je hoort het, kopuh kopuh kooooooooooopuh :D
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Dakloze
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON Wo 13 Jul 2011, 20:09

Re: donkerblauwe cabrio op marktplaats

Bericht door Dakloze »

oef die had je al moeten hebben met dit weer, is heerlijk ;)

Maar 1992 hadden die niet het bendix abs systeem?
Never drive faster, than your guardian angel can fly.
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: donkerblauwe cabrio op marktplaats

Bericht door Jacques »

Kijk maar op de foto's van MP. Deze heeft geen ABS.
Dakloze
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON Wo 13 Jul 2011, 20:09

Re: donkerblauwe cabrio op marktplaats

Bericht door Dakloze »

ik kan net de rembekrachtiger niet zien meen ik.
Maar er staat wel in de advertentie dat er abs opzit vandaar dat ik het schreef.
Never drive faster, than your guardian angel can fly.
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: donkerblauwe cabrio op marktplaats

Bericht door Ronald16V »

ABS zit er niet meer op, heb 'm omgebouwd naar conventioneel remsysteem nadat ik 'm na de revisie bijna om een boom heen vouwde omdat de ABS pomp even weigerde. levensgevaarlijk...

Deze auto heeft al een heel leven achter de rug met vooral stilstaan. Hoe het hele verhaal zit: Het is een import uit Duitsland en een ouder stel heeft deze auto ingeruild bij een autobedrijf welke uiteindelijk de sleutels van de cabrio verloren is en er net voor aflevering een andere slotenset in gezet heeft, vandaar dat er geen afstandsbediening voor de CV bij zit. De vorige eigenaar (Roelof) heeft deze auto gekocht van het autobedrijf en heeft er een tijdje mee gereden, de motor bleek behoorlijk wat olie te verbruiken en aangezien hij voor de cabrio nog een 19 16V heeft gehad die total loss is gegaan omdat ie er mee van de weg af geduwd was en hij de motor daarvan nog had besloot hij die motor in te laten bouwen in de cabrio bij een autobedrijf. die motor heeft een aantal jaren stilgelegen en waarschijnlijk hebben ze bij dat autobedrijf geen oliedruk gedraaid bij de eerste start en is er na ongeveer 20km drijfstanglagerschade mee gereden. hier is mee doorgereden naar huis en uiteindelijk heeft hij bij dat autobedrijf de drijfstanglagers laten vervangen als dat mogelijk was. volgens dat autobedrijf was dat mogelijk omdat de krukas volgens hun niet dusdanig beschadigd was dat er wel nieuwe lagers tegenaan konden. echter bleek na de eerste start het spul nog zo dusdanig veel speling te hebben dat het nog aan alle kanten rammelde maar hebben ze 'm er toch mee weg gestuurd waarna na een kilometer of 10 echt alles aan puin ging. daarna is de cabrio stil komen te staan (binnen) omdat hij niet wist wat hij er mee aan moest.

Ik heb deze auto binnen gekregen na een jaar of 7 stilstaan, heb de carterpan gedemonteerd en trof een compleet vergruisde krukas aan met er aan vast gesmolten een paar halve drijfstanglagers, die nieuwe lagers konden dus echt niet maargoed, dat was dan weer een beetje achteraf. Later de kop losgehaald en zag dat de complete nokkenaslagering aan puin lag, de cilinderwanden waren allemaal zwaar bekrast, er zat een gescheurde zuiger tussen en een paar kromme drijfstangen. Daarna heb ik er een nieuwe F7P 1.8 16V voor opgebouwd, alles maar dan ook werkelijk alles nieuw dus niet alleen gereviverfd, hierbij heb ik de versnellingsbak ook uit elkaar gehad.

Even een korte opsomming van wat ik er aan gedaan heb:

- Drijfstanglagers
- Krukaslagers
- Axiaallagers
- Drijfstangen
- Zuigerveren
- Lagering hulp-as oliepomp
- 16 klepgeleiders
- 16 kleppen
- 16 klepseals
- Nokkenaskeerringen
- Krukaskeerringen
- Keerring hulpas oliepomp
- Thermostaat
- Distributie
- Koppakking
- Kopbouten
- Oliepomp
- Kleppendekselpakking
- 4 nieuwe bougie's
- Bougiekabels
- Rotor+verdelerkap
- Aandrijfas links en rechtsvoor
- Stuurhuisrubbers
- Stuurhuishoezen
- Prise-as keerring+lager versnellingsbak
- Schakelas 3e/4e versnelling versnellingsbak
- Synchromeshringen versnellingsbak
- Koppelingset+druklager

Zal vast nog wel wat vergeten zijn maar met die 1700euro en nog wat is dat nog lang niet betaald. De vorige eigenaar had de planning om 'm technisch klaar te laten maken (wat ik dus gedaan heb) en 'm daarna over te laten spuiten en het dak te laten vervangen. Uiteindelijk had hij geld nodig voor een grotere auto en heeft hij z'n dagelijkse auto samen met de cabrio ingeruild op een grotere auto (BMW 320d)

Na revisie is er een kleine 4000 km gereden waarvan ik de eerste 1000 heb gereden. :). 1 op 16 haal je never-nooit-niet met een 1.8 16V en al helemaal niet in zo'n zware cabrio maar een slechte koop kun je er niet aan hebben, Ik weet dat de stoelverwarming niet werkt en dat het achterruitje van de cabriokap stuk is en met tape bij elkaar hangt, onder aan het voorscherm zat er volgens mij een klein roestplekje. dorpels zijn knetterhard, zowel binnen als buiten. interieur is super netjes, leer van de stoelen is nog erg netjes en er zitten van die lekkere lichtgrijze deurpanelen in waar je beter niet met je vieze vingers aan moet zitten. :mrgreen: Verder kan ik mij herinneren dat ik de lampjes uit de mistlampen gehaald heb voor de APK omdat er een glaasje stuk was (ik dacht linksvoor)

Ik heb nog bergen met foto's van de motorrevisie en versnellingsbak en nog wat foto's van het geheel incl. de cabriokap maar dat heb ik hier even niet op de laptop staan maar ik zal zorgen dat ik die even hier neer zet.

Ik wil niet zeggen dat je er 20 jaar probleemloos mee kunt rijden want het blijft tenslotte een 19 16V, maar ik durf wel te zeggen dat deze cabrio behoort tot de laatste echt nette cabrio's in Nederland. :)
BUTTON_POST_REPLY