Siliconenslangen

Koopje gespot op een andere site en wil je dit delen met je teamleden? Plaats een bericht en laat het ze weten.
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Siliconenslangen

Bericht door Xabre »

Complete set voor de 19 16V wordt sindskort geproduceerd. Had ze als een gespot op een Frans forum maar nu dus ook op ebay:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0574761685

Afbeelding
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Siliconenslangen

Bericht door Jacques »

Hele slangenset voor maar 95 euro, zie MP http://link.marktplaats.nl/489294102
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: Siliconenslangen

Bericht door Xabre »

Mag je wel even navragen, als dit ook voor een 19 is moeten het wel 2 verschillende sets zijn. Voor de clio past niet op 19, ivm radiateur ed.
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Siliconenslangen

Bericht door Jacques »

Wat ik op de foto's zie is het van een R19. Kijk maar naar de onderdste slang van de pomp naar de radiator. Ik heb een paar maanden geleden naar zo'n set gezocht en die koste toen meer dan 200 euro. Uiteindelijk heb ik de hele slangenset van de megane coupe gebruikt incl. koelvloeistofvaatje en de radiator.
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Siliconenslangen

Bericht door MaartenJan »

Buiten de leuke kleurtjes, wat is het voordeel van zo'n set?
Het is niet alsof de originele slangen om de haverklap (of uberhaupt eigenlijk) stuk gaan.
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: Siliconenslangen

Bericht door Xabre »

Het kleurt beter bij je rode of blauwe bougiekabels :D
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Siliconenslangen

Bericht door MaartenJan »

:mrgreen: ook +10 pk dus :lol:
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Siliconenslangen

Bericht door Jacques »

MaartenJan schreefCOLONBuiten de leuke kleurtjes, wat is het voordeel van zo'n set?
Het is niet alsof de originele slangen om de haverklap (of uberhaupt eigenlijk) stuk gaan.
Ik was een tijd geleden op zoek naar beter slangen. De bestaande slangen zijn bijna 20 jaar oud. Als er een kapot gaat onderweg heb je een groot probleem.
Alleen de onderste slang kost bij Renault al 127 excl. btw. Via e-bay kwam ik zon set silicone slangen tegen uit china voor 299. Silicone slangen zijn soepeler en kunnen meer hitte verdragen en gaan langer mee. Daarom bracht ik het onder de aandacht. Zelf heb ik momenteel voor de slangenset van de megane gekozen. Het hele koelsysteem incl. koelvloeistofvat en radiator is nu van een megane 1.
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Siliconenslangen

Bericht door MaartenJan »

Ah oké, ja als er onderweg wat knapt is dat inderdaad minder.
Maar ach aan de andere kant, we hebben hier ook nog een 5 AT staan met de originele slangen, die zijn nog 10 jaar ouder ;)
Ik geloof niet zo dat dat zomaar stuk gaat... afkloppen :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Siliconenslangen

Bericht door Roald »

MaartenJan schreefCOLONAh oké, ja als er onderweg wat knapt is dat inderdaad minder.
Maar ach aan de andere kant, we hebben hier ook nog een 5 AT staan met de originele slangen, die zijn nog 10 jaar ouder ;)
Ik geloof niet zo dat dat zomaar stuk gaat... afkloppen :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Ze gaan niet zomaar stuk maar naar mate de slangen ouder worden neemt de kans natuurlijk wel toe, die dingen worden ook poreus,drogen uit etc.
Zeker als een revisie blok hebt of een revisie 2.0 in je 19 stopt of wat dan ook aan upgrades is een nieuwe slangen set wel erg aan te raden.
Anything worth doing is worth doing right!
BUTTON_POST_REPLY